تکمیل چرخه اکوسیستم پژوهش در دانشگاه فردوسی مشهد

رئیس دانشگاه فردوسی مشهد گفت: بستر لازم برای تبدیل شدن ایده‌های پژوهشی به فناوری در این دانشگاه فراهم شده است.

به گزارش  باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، محمد کافی رئیس دانشگاه فردوسی مشهد گفت: هلدینگ پیشگامان در دانشگاه فردوسی مشهد تاسیس شده و ظرفیت بازاریابی نیز فراهم شده و تجربیات موفقی برای عرضه وجود دارد.

وی گفت: امروز پژوهشکده‌های دانشگاه فردوسی مشهد دارای سند راهبردی هستند و پیشنهادات زیادی دریافت می‌کنند به طوری که سال گذشته فقط در پژوهشکده نفت و گاز بیش از ۵۰ میلیارد تومان قرارداد ثبت شد.

رئیس دانشگاه فردوسی مشهد گفت: پژوهشکده‌ها متناسب با نیاز‌های روز تاسیس شده و امسال مجوز فعال کردن پارک علم و فناوری متعلق به دانشگاه را نیز اخذ کرده ایم.

کافی گفت: هرچه سرمایه گذاری بیشتری در حوزه پژوهش و فناوری گذاشته شود نتیجه بهتری خواهد داشت البته خیلی اوقات به دلیل کمبود اعتبارات، بخش پژوهش فدای قسمت‌های دیگر می‌شود.

وی گفت: بینش قوی لازم است تا پژوهش را به رغم محدودیت‌ها از اصالت خود دور نکند که خوشبختانه دانشگاه فردوسی مشهد در حوزه پژوهش کارنامه درخشانی دارد و در حوزه فناوری نیز موفق بیشتری کسب کرده‌ایم.

رئیس دانشگاه فردوسی مشهد گفت: دانشگاه نباید به دلیل مسایل و مشکلات مالی از هزینه پژوهش کم کند و باید ساز و کاری ایجاد شود تا طرح‌های پژوهشی در مسیر عادی خود اجرایی شود.

کافی گفت: برخی از تحریم‌های علمی و پژوهشی را آمریکا و استکبار بر ما اعمال کرده، اما در کنار آن خودتحریمی نیز داریم و خودمان ارتباط را با برخی مراکز دانشگاهی و پژوهشی نظیر انگلستان قطع کرده‌ایم و این در حالی است که در دانشگاه‌های انگلیس اصلا مباحث سیاسی جدی نیست.

فعالیت ۲۲۵ محقق در دوره پسادکتری دانشگاه فردوسی مشهد

محمد صال مصلحیان مدیر پژوهشی دانشگاه فردوسی مشهد گفت: هم اکنون ۲۲۵ محقق در دوره پسادکتری و ۱۱۰ پژوهشگر در دوره دانش‌آموختگی دکتری در این دانشگاه مشغول فعالیت هستند.

وی گفت: تشکیل کارگروه نظارت، ارزیابی و تضمین کیفیت پژوهشی، حمایت ویژه از طرح‌های علوم نظری پیشران و علوم انسانی پیشران و افزایش حق‌الزحمه پسادکتری و دانش‌آموختگی دکتری از پروژه‌های حوزه مدیریت پژوهشی به منظور دستیابی به مرجعیت علمی است.

انتهای پیام//ا.د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار