مجری طرح کاهش تلفات و انرژی‌های نو شرکت توزیع برق خراسان جنوبی گفت: ۴۸۷ نیروگاه بزرگ و کوچک خورشیدی در مدار تولید انرژی در خراسان جنوبی قراردارد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، پوزشی مجری طرح کاهش تلفات و انرژی‌های نو شرکت توزیع برق خراسان جنوبی گفت: در حال حاضر سه نیروگاه بزرگ خورشیدی با مجموع ظرفیت ۱۸ مگاوات و ۴۸۴ نیروگاه کوچک مقیاس با مجموع ظرفیت ۵.۱ مگاوات در استان در حال بهره برداری هستند.

وی مجموع نیروگاه‌های خورشیدی بزرگ و کوچک در استان را ۴۸۷ نیروگاه عنوان کرد و گفت: ظرفیت تولید انرژی در نیروگاه‌ها کوچک و بزرگ فعال در استان برابر با ۲۳.۱ مگاوات است.

پوزشی گفت: انرژی تولید شده از نیروگاه‌های خورشیدی می‌تواند در ایام تابستان که کمبود تولید در بخش نیروگاه برقابی محسوس است، به تولید برق استان و کشور کمک کند.

مجری طرح کاهش تلفات و انرژی‌های نو شرکت توزیع برق خراسان جنوبی گفت: از ابتدای امسال تعداد ۳۳ نیروگاه کوچک مقیاس به ظرفیت ۷۲۷ کیلووات به شبکه سراسری متصل شده است.

وی گفت: انرژی تولیدی نیروگاه‌های کوچک مقیاس از ابتدای سال شش هزارو ۳۸۲ مگاوات ساعت بوده و درآمد حاصل از این میزان انرژی که ۱۴ میلیارد تومان است به مالکان این نیروگاه‌ها پرداخت شده است.

پوزشی گفت: شرکت توزیع نیروی برق استان به نیابت از سازمان انرژی‌های تجدیدپذیر (ساتبا) آمادگی انعقاد قرارداد ۲۰ ساله خرید تضمینی برق برای مشترکینی که علاقه‌مند به نصب این نیروگاه‌ها هستند را دارد.

مجری طرح کاهش تلفات و انرژی‌های نو شرکت توزیع برق خراسان جنوبی انرژی تولید شده توسط نیروگاه‌های کوچک مقیاس از ابتدای طرح را بیست هزار مگاوات ساعت عنوان کرد و گفت: مجموع ارزش انرژی تولید شده توسط این نیروگاه‌ها مبلغی معادل ۳۳ میلیارد تومان است.

انتهای پیام / ط ا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.