مدیرکل آموزش و پرورش سیستان و ببلوچستان راه‌اندازی هنرستان راه آهن در سیستان و بلوچستان را نویدبخش توسعه صنعت در جنوب شرق کشور عنوان کرد .

به گزارش  باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ،  رخشانی  مدیرکل آموزش و پرورش سیستان و ببلوچستان از راه‌اندازی هنرستان راه آهن در سیستان و بلوچستان را نویدبخش توسعه صنعت در جنوب شرق کشور عنوان کرد و گفت: ایجاد هنرستان یکی از زیربنایی‌ترین اقدامات برای حل مشکل اشتغال در سیستان و بلوچستان است.

 رخشانی در دیدار زهرا قیومی مدیرکل مرکز توسعه، آموزش و فناوری راه‌آهن با وی اظهار کرد: ایجاد انگیزه مهمترین موضوع در جذب دانش آموزان به هنرستان‌هاست که باید توجه ویژه‌ای به این مقوله شود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان جذب دانش آموزان فارغ التحصیل از هنرستان راه آهن در قالب امریه را یکی از مهمترین راه‌های ایجاد انگیزه برای تحصیل در این هنرستان عنوان کرد و گفت: فقر اقتصادی و اشتغال از جمله مشکلات اصلی در این استان است به همین دلیل باید دانش آموزان را برای کسب مهارت به سمت رشته‌های هنرستانی و فنی و حرفه‌ای سوق دهیم تا در آینده دغدغه اشتغال نداشته باشند.

رخشانی گفت: ایجاد هنرستان یکی از زیربنایی‌ترین اقدامات برای حل مشکل اشتغال در سیستان و بلوچستان است که خوشبختانه در سال تحصیلی جاری براساس تفاهم نامه منعقد شده بین آموزش و پرورش استان و راه‌آهن جنوب شرق، هنرستان ریلی در زاهدان راه‌اندازی شد.

وی توسعه و ترویج فرهنگ کار، تولید و کارآفرینی و تقویت آموزش‌های مهارتی تخصصی را از مهمترین نتایج ایجاد این هنرستان عنوان کرد و گفت: راه‌اندازی هنرستان راه آهن در سیستان و بلوچستان نویدبخش توسعه صنعت در جنوب شرق کشور و تربیت نیرو‌های متخصص و حرفه‌ای در این زمینه است.

زهرا قیومی مدیرکل مرکز توسعه، آموزش و فناوری راه‌آهن نیز در این دیدار ضمن قدردانی از همراهی و همکاری آموزش و پرورش استان در راه‌اندازی و فعالیت هنرستان ریلی، اظهار کرد: خوشبختانه تقاضا برای تحصیل در هنرستان ریلی در سیستان و بلوچستان بسیار زیاد است.

وی از ایجاد آموزشگاه تخصصی و مجهز به امکانات لازم برای آموزش رشته خط و سازه‌های ریلی در سال تحصیلی جدید در زاهدان خبر داد و گفت: در سال تحصیلی آینده دانش آموزان این هنرستان در مکانی جدید و مجهز مشغول به تحصیل خواهند شد.

قیومی به شرایط مساعد سربازی و اشتغال بعد از فراغت از تحصیل در راه آهن اشاره کرد و گفت: از آنجایی که تعمیرات و نگهداری تاسیسات ریلی برای مجموعه راه‌آهن بسیار اهمیت دارد، بر همین اساس به دنبال تربیت نیرو‌های ماهر و متخصص در هنرستان‌های ریلی در کشور هستیم.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار