دبیرکل کتائب سید الشهداء عراق در هشداری اعلام کرد که آمریکا با این کشور مانند یک روستای تابع خود رفتار می‌کند.

باشگاه خبرنگاران جوان- «ابو الاء الولایی» دبیرکل کتائب سید الشهداء عراق در مراسم بزرگداشت فرماندهان مقاومت به مقامات و مردم این کشور هشدار داد که آمریکا با عراق مانند یک روستای تابع خود رفتار می‌کند، چرا که پرواز هواپیما‌های آمریکایی همچنان ادامه دارد و صهیونیست‌ها از این پرواز‌ها به نفع خود استفاده می‌کنند.

الولایی در ادامه نیز به نقش مقاومت در جلوگیری از به وجود آمدن درگیری شیعه_شیعه خبر داده و گفت: «حضور گروه‌های مقاومت و دوراندیشی آن‌ها تمام طرح‌ها برای ایجاد درگیری میان شیعیان را ناکام گذاشت».

بر اساس توافق صورت گرفته میان آمریکا و دولت عراق نظامیان آمریکایی باید تا پایان سال ۲۰۲۱ از خاک عراق خارج می‌شدند، اما آمریکا نه تنها سربازی را از این کشور خارج نکرد بلکه فقط نام آنان را از سرباز جنگی به مستشار نظامی تغییر داده و بر اساس گزارش منابع عراق، نظامیان خود را به مرز عراق و سوریه نیز اعزام کرده است.

با این وجود «قاسم الاعرجی» مشاور امنیت ملی عراق که در نشست‌های دور چهارم گفت‌وگوی راهبردی با آمریکا در واشنگتن حضور داشت، همواره تأکید کرده است که دولت عراق به طرف آمریکایی اطلاع داده که نیازی به نیرو‌های رزمی خارجی در خاکش ندارد.

گرو‌های مقاومت عراقی نیز اعلام کردند با حضور آمریکا در هر شکلی در عراق مخالفند و خود توانایی مقابله با تهدید‌ها علیه کشورشان را دارند. در همین راستا عدی الشعلان یکی از اعضای ائتلاف الفتح اعلام کرد که حضور کنونی آمریکا در عراق از نظر سیاسی نامطلوب و حضور مستشاران آمریکایی به منزله طبقه بندی مجدد نیرو‌های آمریکایی است.

بعد از شهادت سردار قاسم سلیمانی به همراه ابومهدی المهندس، نائب‌ رئیس الحشدالشعبی در خاک عراق، پارلمان این کشور قانونی را تصویب کرد که نظامیان آمریکا باید هرچه زودتر خاک عراق را ترک کنند با این حال نظامیان تروریست آمریکا به صورت غیرقانونی در عراق حضور دارند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۴:۲۷ ۱۸ دی ۱۴۰۰
آمریکا در بدر دنبال آدرس اینو پیدا کنه بده به داعش
آخرین اخبار