معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: روند بستری و ابتلا به کرونا در دو هفته اخیر افزایش پیدا کرده است. ویروس اُمیکرون بسیار سریع‌تر از سویه‌های دیگر بیماری کرونا انتشار پیدا می‌کند و به این دلیل سریع‌تر به پیک بیماری خواهیم رسید.

باشگاه خبرنگاران جوان کرمانشاه- بهمن روشنی در نشست امروز (۱۲ بهمن) ستاد مدیریت کرونا دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت:  بیمارستان‌های استان برای پیک ششم کرونا، آماده‌اند؛ مرکز اصلی بستری بیماران کرونایی بیمارستان گلستان است، اما با توجه به افزایش تعداد موارد بستری در روز‌های آینده، تمام بیمارستان‌ها و مراکز درمانی باید آمادگی کامل برای پذیرش مبتلایان به اُمیکرون را داشته باشند.

به گفته روشنی، در بیمارستان‌های شهرستان‌های استان نیز در صورت افزایش تعداد موارد بستری کرونایی به بیش از ۵۰ درصد ظرفیت تخت‌های بیمارستانی، اعمال جراحی الکتیو باید لغو گردد. با توجه به اینکه تعداد قابل توجهی از موارد ابتلا به اُمیکرون کودکان هستند، بیمارستان تخصصی اطفال و بخش‌های اطفال بیمارستان‌ها هم باید آمادگی لازم را داشته باشند.

اکسیژن‌ساز‌ها و ونتیلاتور‌ها باید سرویس شوند و مخازن اکسیژن باید پر باشد. همچنین در صورت نیاز باید مراکز سرپایی را مجدد راه‌اندازی کنیم و علاوه بر آن مراکز جامع سلامت در شهرستان‌ها نیز باید برای تزریق رمدسیویر و درمان سرپایی بیماران اختصاص یافته و کیت‌های تشخیصی اُمیکرون برای تشخیص سریع بیماری در دسترس باشد.

انتهای پیام/ ط.پ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.