رئیس‌جمهور فرانسه با اشاره به تعهد روسیه به توافق مینسک، از روند مثبت در مذاکرات مسکو و کی‌یف خبر داد.

باشگاه خبرنگاران جوان - «امانوئل مکرون» رئیس‌جمهور فرانسه، در کنفرانسی خبری اعلام کرد که روسیه و اوکراین به توافق مینسک متعهد هستند و اکنون احتمال پیشروی در مذاکرات این دو کشور حس می‌شود.

طبق گزارش رویترز، مکرون در کنفرانسی به همراه «ولودیمیر زلنسکی» همتای اوکراینی خود، گفت: «روسیه و اوکراین متعهد به توافق مینسک هستند. اکنون این احتمال را می‌دهیم که شاهد روند مثبت در مذاکرات باشیم.»

مجموعه توافقنامه‌های مینسک در سال ۲۰۱۴ و ۲۰۱۵ میان «اوکراین، روسیه، فرانسه و آلمان» و در واکنش به الحاق کریمه به روسیه امضا شد، هدف این توافق‌ها نیز پایان دادن به درگیری میان روسیه و اوکراینی‌های دونباس بود.

مکرون در حال حاضر پس از این کنفرانس، به «برلین» آلمان رفته تا با مقامات آلمانی و لهستانی مذاکراتی بر سر مناقشه در اوکراین داشته باشد. «اولاف شولتس» صدراعظم آلمان، که خود از سفر به واشنگتن بازگشته است، اکنون میزبان مکرون و رئیس‌جمهور لهستان در برلین است.

ساعاتی پیش ولودیمیر زلنسکی نیز گفته بود: «امروز ما در همه زمینه‌ها در حال توسعه همکاری هستیم، اما مشارکت ما در زمینه امنیتی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و فرانسه نقش فعالی را در قالب نرماندی ایفا می‌کند. از موضع رسمی پاریس و تلاش‌های شخصی امانوئل مکرون برای برقراری صلح در اوکراین بسیار قدردانی می‌کنیم. او کار‌های زیادی در این باره انجام می‌دهد.»

پیش از این کنفرانس نیز امانوئل مکرون در مسکو با ولادیمیر پوتین درباره تحولات اوکراین دیدار کرد و گفت که او وظیفه خود را در زمینه جلوگیری از وخامت اوضاع اوکراین و مقابله با پیامد‌های شوم آن انجام داده است

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار