سفر امن و ارزان، سیاست محوری میزبانی از مسافران نوروزی در مشهد

بسترسازی برای سفر امن و ارزان، از سیاست‌های محوری و اولویت میزبانی از مسافران و زائران ایام نوروز در مشهد است.

باشگاه خبرنگاران جوان مشهد - حجت الاسلام حجت گنابادی‌نژاد معاون هماهنگی و مدیریت امور زائران استانداری خراسان رضوی گفت: به این منظور بسیج تمامی عوامل مرتبط با ستاد خدمات سفر و استفاده از همه ظرفیت‌های ممکن و در اختیار بخش‌های خصوصی، عمومی و دولتی با توجه به محدویت مراکز اقامتی در ایام اوج سفر زائران انجام شده است.

معاون هماهنگی و مدیریت امور زائران استانداری خراسان رضوی گفت: همچنین تسهیل اسکان و ارائه خدمات رفاهی بیشتر برای اقشار کم برخوردار طی تعطیلات نوروزی در اولویت قرار دارد.

قبل از شیوع کرونا آمار سالانه ورود زائران داخلی به این استان بیش از ۳۰ میلیون نفر و در تعطیلات نوروزی حدود ۹ میلیون نفر و در بخش زائران و مسافران خارجی نیز سالانه بیش از سه میلیون نفر بود.


بیشتر بخوانید


حجت الاسلام گنابادی‌نژاد گفت: به نظر می‌رسد در صورت کنترل مناسب ویروس کرونا ظرف ۲ تا سه هفته آینده، شاهد حضور گسترده زائران در استان خراسان رضوی باشیم و با توجه به وجود مناسبت‌های خاص مذهبی در ایام منتهی به آغاز سال آینده، حلول ماه مبارک رمضان در نیمه اول فروردین ماه، گذشت ۲ سال محدودیت و ممنوعیت سفر و نیاز جامعه به فضای متفاوت و با نشاط، حضور گسترده زائران و مسافران در مشهد طی ایام نوروز پیش‌بینی می‌شود.

او گفت: به همین دلیل از حدود چهار ماه پیش به صورت منسجم، تشکیلاتی و فرآیندی، در قالب شبکه مسائل زیارت از مبداء تا مبداء، موارد و مشکلات مرتبط با سفر بررسی و در زمینه رفع و کاهش مشکلات احتمالی در قالب ستاد خدمات سفر استان و کمیته‌های زیرمجموعه آن تمهیدات و تدابیر لازم اتخاذ شده است.

حجت الاسلام گنابادی‌نژاد گفت: یکی از دغدغه‌های جدی ما اهتمام به اجرای دقیق کنترل‌های هوشمند است و بدیهی است در اینگونه موارد باید طبق مصوبات ستاد ملی و استانی مقابله با کرونا عمل شود.

معاون استاندار خراسان رضوی گفت: از بدو شیوع ویروس کرونا بخش‌های مختلف استان در حوزه خدمات به زائران و مسافران همکاری خوبی در حوزه مدیریت عمومی بیماری داشته و از نظر استاندارد بهداشتی مراکز اقامتی، کاهش ظرفیت‌ها و التزام عمل به مصوبات ستاد مقابله با کرونا عملکرد قابل قبولی را شاهد بوده‌ایم.

خراسان رضوی با برخورداری از ۲ هزار و ۷۰۰ واحد تاسیسات اقامتی رتبه نخست کشور را در این بخش دارد.

 

انتهای پیام//م.ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۵۹ ۰۵ اسفند ۱۴۰۰
"سیاست محوری میزبانی از مسافران "چقدر پیچیده است....
آقا یه نفر توضیح بده ما بفهمیم....
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۲۹ ۰۵ اسفند ۱۴۰۰
والا گرانی خود ما مشهدی را ترکنده و از مناسبتی مشهدی امان نیستیم ولی به مسافران نوروزی
آخرین اخبار