مدیر امور سرمایه گذاری سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی از تخصیص ۱۵ میلیارد تومان اعتبار برای طرح دامدار کارت به استان خبر داد.

باشگاه خبرنگاران جوان بیرجند - فرجامی فر گفت:  طرح دامدار کارت اولین بار در کشور و خراسان جنوبی برای خرید نهاده‌های دامی اجرا می‌شود و در مرحله قبل ۱۹ میلیارد تومان اعتبار طرح دامدار کارت به استان اختصاص یافت و در این مرحله نیز ۱۵ میلیارد تومان اعتبار به این طرح تخصیص یافته است.

او گفت: دام‌های روستایی و عشایری پلاک گذاری شده مشمول دریافت تسهیلات در این طرح هستند.

فرجامی فر گفت: این اعتبار در قالب تسهیلات سرمایه در گردش بوده و با نرخ سود ۱۰ درصد و بازپرداخت یک ساله به متقاضیان پرداخت می‌شود.

به گفته مدیر امور سرمایه گذاری سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی در این طرح به ازای هر رأس دام سبک ۳۰۰ هزار تومان و هر رأس دام سنگین ۷۰۰ هزار تومان تسهیلات پرداخت می‌شود.

او گفت: سقف این تسهیلات ۵۰ میلیون تومان است و برای دریافت این تسهیلات دامداران باید در سامانه سیتا ثبت نام و تعداد دام موجود خود را ثبت کنند.

برای دریافت این تسهیلات متقاضیان باید پس از این مرحله به مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان‌ها برای معرفی به بانک مراجعه کنند و این تسهیلات در قالب یک کارت اعتباری به دامدار برای خرید نهاده‌های دامی اعطا می‌شود.

انتهای پیام/ ر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.