دستگیری یک کارچاق کن در قم

دادستان عمومی و انقلاب قم از دستگیری یک کارچاق کن که مدعی اعمال نفوذ در پرونده‌های قضایی بود، خبر داد.

باشگاه خبرنگاران جوان قم -حجت‌الاسلام‌والمسلمین حسن غریب  گفت: متهم با غصب عنوان قاضی و بازپرس دادگستری و ادعای واهی آشنایی با مقامات دادستانی و قضایی استان از ۱۲ نفر برای کارسازی و پیشبرد پرونده‌های قضایی مبالغی را دریافت کرده‌است.

او با اشاره به دستگیری و شناسایی مالباختگان از سوی حفاظت و اطلاعات دادگستری استان و پیگیری‌های شعبه چهار بازپرسی قم، گفت: این متهم با جعل عنوان بازپرس و قاضی شعبه و کارمند دستگاه قضایی و با معرفی خود در پوشش فردی ذی‌نفوذ در دستگاه قضایی و آشنایی و نسبت خویشاوندی با مسوولان قضایی، وعده حل پرونده‌های قضایی، رفع آثار غیبت زندانیان از سیستم زندان و یا وعده استخدام در دادگستری را می‌داد.

به گفته او متهم  فاقد هرگونه نفوذ و ارتباط با مسئولان و کارکنان دادگستری استان و  دارای سابقه مشابهی با همین اتهام در سال‌های گذشته در استان بوده و تمامی ادعاهای او برای اعتمادسازی و فریب صاحبان پرونده‌های قضایی مطرح شده‌است.

غریب با تاکید بر این‌که مراجعان دستگاه قضایی پرونده‌های خود را فقط از مسیرهای قانونی پیگیری کنند و از اعتماد به افراد مدعی نفوذ جدا پرهیز نمایند،گفت: شهروندان در مواجهه با هرگونه موارد مشکوک و انجام امور از راه‌های غیرقانونی، مراتب را سریعا به حفاظت و اطلاعات دادگستری استان گزارش دهند.

انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار