نیاز آبی سالانه تالاب قوپی باباعلی ۱۰.۷ میلیون مترمکعب است

معاون محیط طبیعی حفاظت محیط زیست آذربایجان غربی گفت:تالاب قوپی باباعلی با وجود بارش‌ها وضعیت مناسبی ندارد و سال گذشته این تالاب به صورت کامل خشک شده بود.

حجت جباری گفت: امسال در اثر بارش‌ها و لایروبی نهر منتهی به تالاب با همکاری مردم و سازمان آب منطقه‌ای موجب رهاسازی یک میلیون مترمکعب آب به تالاب شده و تقریباً تالاب قوپی باباعلی آبگیری شده، اما هنوز از وضعیت مناسبی برخوردار نیست.

وی گفت: نیاز آبی سالانه تالاب قوپی باباعلی ۱۰.۷ میلیون مترمکعب بوده و احیای کامل تالاب نیازمند تأمین حقابه کامل آن است اگر روند بارش‌ها و نیز رهاسازی حقابه تالاب در شرایط فعلی تداوم یابد بهار سال آینده وضعیت تالاب ممکن است بهبود یابد.

معاون محیط طبیعی حفاظت محیط زیست آذربایجان غربی گفت: تالاب‌های فصلی به دلیل اینکه از طریق نزولات جوی در زمستان و بهار آبگیری می‌شوند و امسال در فصل بارش کمترین میزان بارندگی ثبت شد متأسفانه فقط ۴۵ درصد این تالاب‌ها آبگیری شدند.

جباری گفت: در آذربایجان غربی ۴۰ تالاب وجود دارد، از این تعداد ۱۴ تالاب دائمی و ۲۶ تالاب فصلی هستند که از تعداد تالاب‌های دائمی استان ۸ تالاب نسبتاً وضعیت خوبی دارند و ۶ تالاب دائمی نیز ۴۵ درصد آبگیری شدند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.