وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که امروز ۳۳ مورد از تاسیسات نظامی اوکراین را منهدم و ۵ فروند پهپاد و ۲ فروند بالگرد این کشور را سرنگون کرده است.

«ایگور کوناشنکوف» سخنگوی وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که نیروهای این کشور صبح امروز سه شنبه تلاش «کی‌یف» برای خارج کردن فرماندهان گردان نازی «آزوف» از ماریوپل را ناکام کرده اند.

طبق گزارش آر تی،کوناشنکوف در ادامه افزود: نیروهای روسیه همچنین دو فروند بالگرد اوکراینی نوع «می-۸» را که قصد نفوذ به این شهر از طریق دریا را داشتند، ساقط کرده اند.

سخنگوی وزارت دفاع روسیه ادامه داد: مسکو به کی‌یف چندین بار ابلاغ کرده است که به ارتش اوکراین اجازه می دهد تا به صورت داوطلبانه سلاح خود را زمین گذاشته و ماریوپل را ترک کنند. این پیشنهاد صبح امروز نیز مطرح شده است.

وی گفت: دولت اوکراین این پیشنهادات ما را نادیده می گیرد و با توجه به اهمیت ندادن کی‌یف نسبت به جان سربازان خود، نیروهای روسیه و جمهوری دونتسک شهر ماریوپل را از تسلط افراطی ها آزاد خواهند کرد.

کوناشنکوف اضافه کرد: امروز نیروی هوایی روسیه ۳۳ مورد از تاسیسات نظامی اوکراین از جمله ۸ مرکز فرماندهی، ۳ مورد انبار مهمات و ۲۱ منطقه منطقه تجمیع سلاح و تجهیزات نظامی را منهدم کردند. سخنگوی وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که سامانه‌های دفاعی این کشور ۵ فروند پهپاد اوکراینی را در یک روز سرنگون کرده اند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۰ ۱۷ فروردين ۱۴۰۱
اوکراینیای خود فروخته و مزدور امریکا رو نابود کن
آخرین اخبار