نشریه پاکستانی در واکنش به اتفاقاتی که در کشمیر و فلسطین اشغالی رخ می‌دهد از تروریسم در این مناطق انتقاد کرده و سازمان ملل را بدعهد خواند.

نشریه جنگ چاپ اسلام آباد در گزارشی نوشت سکوت جامعه بین المللی به ویژه مدعیان حقوق بشر در برابر (تروریسم دولتی) مستمر دولت‌های هند و رژیم صهیونیستی در کشمیر تحت کنترل و فلسطین اشغالی مایه تأسف است، در عین حال بنظر می‌رسد سازمان ملل متحد به وعده‌هایی که در زمان تأسیس آن به مردم سرتاسر جهان داده بود نیز عمل نکرده است.

این نشریه پاکستانی افزود: شرایط در کشمیر تحت کنترل هند به گونه‌ای است که در راستای افزایش فشار‌های (ظالمانه) نیرو‌های نظامی هندی، علاوه بر کشت و کشتار مردم، انواع تحرکات نظامی با نام‌های اقدامات قانونی و عملیات جستجوی خانه به خانه در این مناطق صورت می‌گیرد، مردم ربوده می‌شوند و حرمت حجاب و قداست حریم شخصی از میان برداشته می‌شود.

نشریه جنگ اضافه کرد: از سوی دیگر، در فلسطین اشغالی نیز اوضاع به همین منوال سپری می‌شود. قدرت‌های بزرگ نه تنها نقض قوانین بین الملل از سوی دولت‌های نژادپرست را نادیده می‌گیرند، بلکه از نحوه رفتار برخی از کشور‌ها نیز تشویق به گسترش ظلم و اشغالگری بطور برجسته‌ای نمود پیدا می‌کند.

نمونه‌هایی از این مثال را می‌توان بازگشایی برخی از سفارت خانه‌ها در قدس (اشغالی) یا گفتگو‌های اخیر مقامات وزارتی آمریکا و هند در خصوص چشم پوشی از پرونده «کلبوشن یادو» (افسر بازنشسته هندی که به اتهام جاسوسی و خرابکاری در پاکستان دستگیر شده بود) را می‌توان یاد کرد که ادعای پاکستان را که بر اساس قطعنامه‌های شورای امنیت سازمان ملل یکی از طرفین مسئله کشمیر است را بی اساس خوانده بودند.

روز پنجشنبه، چهار جوان کشمیری در عملیات موسوم به عملیات جستجوی خانه به خانه در منطقه «باری گام » واقع در «شوپیان» کشمیر تحت کنترل بدست نظامیان هندی کشته شدند، همچنین اطلاعاتی از شهادت شش تن از فلسطینیان در شهر‌های «جنین » و « رام الله » بدست نظامیان صهیونیست در فلسطین اشغالی در دست است.

نیرو‌های هندی و صهیونیست، محاصره شهرک‌ها و اقدامات وحشیانه انجام گرفته در آن را اقدامات خشونت آمیز علیه  متهمان می‌نامند و ضروری است که جامعه بین الملل، به ویژه کشور‌های قدرتمند براساس بستر‌های تعیین شده در سازمان ملل متحد، بر اینگونه اقدامات نظارت جدی داشته باشند تا از پایمال شدن بیش از پیش حقوق کشمیری‌ها و مردم فلسطین جلوگیری شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار