رئیس دانشگاه تربت حیدریه:

دانشگاه تربت‌حیدریه با دانشگاه رایسون کانادا تفاهمنامه همکاری امضا کرد

رئیس دانشگاه تربت حیدریه گفت: این دانشگاه در سال جاری با دانشگاه "رایسون" کانادا تفاهمنامه همکاری به ویژه در امور تحقیقاتی امضا کرد.

دکتر عباس خاشعی سیوکی گفت: بر طبق این تفاهمنامه قرار است عضو هیات علمی دانشگاه تربت‌حیدریه مرداد ماه امسال برای انجام امور تحقیقاتی به دانشگاه رایسون کانادا اعزام شود.

رئیس دانشگاه تربت حیدریه گفت:  از سال ۱۳۹۶ تاکنون دانشگاه تربت حیدریه تفاهمنامه همکاری با دانشگاه‌های معتبر جهان از جمله "لیتوانی، لوند سوئد و دانشگاه صنعتی توئنته هلند" منعقد کرده است که با توجه به شرایط کرونایی در سال‌های اخیر همکاری‌ها کمرنگ شده بود و اکنون این همکاری‌ها دوباره آغاز شده است.

خاشعی سیوکی گفت: دانشگاه تربت‌حیدریه طی تفاهم نامه‌های منعقده در سال ۱۳۹۷ چند استاد لیتوانیایی را برای ارائه درس در این مرکز آموزش عالی میزبانی کرده است.

او گفت: طبق مفاد این تفاهمنامه‌ها مدت حضور استادان و دانشجویان چند هفته و تا یک ماه است تا از امکانات دانشگاه مقصد برای تکمیل پروژه‌های مطالعاتی خود برخوردار شوند.

رئیس دانشگاه تربت حیدریه گفت: در قرارداد منعقده بین دانشگاه تربت‌حیدریه با دانشگاه‌های خارجی چندین بند وجود دارد که یکی از این بند‌ها مربوط به نحوه اسکان و مخارج استاد و دانشجو در دانشگاه میزبان است و بر اساس آن دانشگاه پذیرنده باید تمام هزینه‌ها و مخارج استادان و دانشجویان مهمان را تأمین کند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار