وزیر دارایی اتریش اذعان کرد که بخش گاز کشورش بسیار وابسته به گاز روسیه است و نمی‌تواند در تحریم‌های اتحادیه اروپا در این حوزه مشارکت داشته باشد.

مگنوس برونر تاکید کرد: اتریش از اعمال ممنوعیت واردات گاز از روسیه امتناع می‌ورزد، تحریم‌ها هیچ فایده‌ای ندارند، زیرا این امر بیشتر از مسکو به وین آسیب می‌رساند.

به گزارش آرتی عربی، او گفت: وقتی تحریم‌ها بیشتر از طرف هدف ضرر به شما وارد می‌کنند، فکر می‌کنم سود چندانی ندارند. صنعت اتریش به قدری به گاز روسیه وابسته است که هیچ انتخابی برای آن باقی نمانده است.

پیش از این، کارل نهمر، صدراعظم اتریش گفته بود که وین، آلمان و مجارستان با ممنوعیت عرضه گاز روسیه مخالف هستند، زیرا تحریم‌ها باید در درجه اول برای روسیه دردناک باشد نه اتحادیه اروپا.

جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اورپا نیز گفت: اتحادیه اروپا در حال حاضر هیچ برنامه‌ای برای اعمال ممنوعیت جمعی برای عرضه نفت روسیه یا افزایش تعرفه‌ها ندارد، زیرا چندین عضو اتحادیه اروپا تهدید کرده اند که این طرح را وتو خواهند کرد.

«جانت یلن» وزیر خزانه‌داری آمریکا در نشست صندوق بین‌المللی پول و بانک جهانی در واشنگتن از اتحادیه اروپا خواست تا در مورد ممنوعیت واردات انرژی روسیه «مراقب» باشد و نسبت به آسیب‌هایی که چنین اقدامی می‌تواند بر اقتصاد جهانی وارد کند، هشدار داد.

ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه که در ابتدای ماه میلادی جاری دستور داد پرداخت هزینه گاز به کشور‌های غیردوست تنها با روبل (پول ملی روسیه) امکان پذیر است، مسئله‌ای که با مخالفت کشور‌های اروپایی مواجه شد، اخیرا گفته مسکو با توجه به تلاش کشور‌های اروپایی برای کاستن وابستگی خود به گاز روسیه، مسیر صادرات این محصول را به سمت نیمکره شرقی جهان تغییر خواهد داد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار