رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس:

مدیران خاطی بانک‌ها برکنار می‌شوند

محمدجواد عسکری گفت: هفته گذشته مدیران بانک هایی را که کم کاری کردند به عنوان "ترک فعل" معرفی نموده ایم.

رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس در مصاحبه با رادیو گفت‌وگو گفت: بانکی که پای کار بیاید بر اساس مصوبه دولت باید تا ۱۵ درصد اعتباراتشان را در حوزه بخش کشاورزی قرار دهند، ولی بانک‌ها به تکلیف خود عمل نکرده و حتما باید پاسخگو باشند و  اگر قرار است به کسی در حوزه کشاورزی وامی تعلق گیرد باید صفر تا صد را هزینه کرده و سیستم بانکی هم بر آن نظارت داشته باشد.

عسکری همچنین با اشاره به دستور رئیسی مبنی بر برکناری و برخورد با آن دسته از مدیرانی که کار مردم را پیگیری نمی‌کنند، گفت: شخصا با حضور استانداران از چند بانک در استان‌ها بازدید کرده و گزارش گرفته ام و در برخی موارد که مدیران تمکین نکرده اند، اعلام شد که اقدامات لازم صورت گیرد؛ ما هم از قبل اعلام کردیم و هفته گذشته کسانی را که کم کاری کردند به عنوان "ترک فعل" معرفی نموده ایم.

پرداخت وام از جمله وام‌های خرد بدون ضامن یکی از مهمترین توافقات نشست مدیران عامل بانک‌ها با رئیس جمهور در اواخر دی ماه سال گذشته بود که در سریع‌ترین زمان ممکن، بخشنامه و پیاده سازی شد.

در این میان، وزیراقتصاد اوایل بهمن پارسال با اشاره به دستورالعمل پرداخت وام خرد به مردم، خطاب به مدیران عامل بانک‌ها اعلام کرد که اگر تخلف شعبه بانکی در پرداخت تسهیلات بدون ضامن تایید شود، بلافاصله نسبت به برکناری مدیر شعبه اقدام کنید.

سه روز پیش نیز حجت‌الاسلام رئیسی رئیس جمهور، با تاکید مجدد بر این قضیه دستور داد مدیر متخلف دولتی را بلافاصله برکنار کنید و در صورت عدم برخورد با مدیر متخلف، با مسئول بالادستی وی برخورد خواهم کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۷
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
منصور
۰۶:۰۳ ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۱
وام بدون ضامن ؟؟!!// بحق چیزای ندیده و نشنیده
18 درصد // با چک و سفته و دوتا ضامن کارمند // تازه باید جداگانه دم رئیس بانک هم ببینی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۴۷ ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۱
با سلام
خواهشن هر شخصی که در هر حرفه ای که تخصص دارد حرف کارشناسی بزند در غیر این صورت هیچ نفعی بغیر از زیان به مملکت نخواهد بود من فقط از بانک دو کلمه میگویم یکی اینست اگر بانکی میخواهد تسهیلات بدهد باید منابع ( جذب سرمایه از مردم ) ارزان قیمت ( بدون سود )داشته باشد آن هم فقط 75 درصد میتواند تسهیلات پرداخت نماید دوم اینکه برگشت سرمایه ( تسهیلات پرداخت شده )حتما باید تضمین باشد به آمار معوقات بانکها رو مطالعه فرمایید با گرفتن تضمینات باز هم بانکها در حد ورشکستگی قرار دارند مسولان باید از بانکهای اروپا الگو بگیرند ما نباید با مدارک بدون عمل و تجربه حرف غیر کارشناسی بزنیم مثلا مدیران بانکها رو برکنار کردیم از افغانستان که نمیتونیم مدیر بانک بیاوریم باید مسوولان اقتصادی با مدیران بانکها بدون تهدید مسایل مالی کشور رو حل کنن با ترس به برکناری مدیران بانکی نمیشود مسایل مالی کشور رو حل نمود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۰۹ ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۱
تمامی بانکها مثل گذشته وام بدون ضامن نمیدهند تازه بیشتر سخت گیری میکنند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۴۲ ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۱
اگه یه مدیر بانک رو برکنار کردید حق با شماست بابا اینا شعاره فقط
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۰۵ ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۱
عجب حرکتی سنگین است یعنی قرار ۱۲۴۹۰۰۰ نفر اخراج کنید
زرشک
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۴۹ ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۱
با سلام ....اگر توانایی بر کتار کردن داشتید..این مدیران امروز وجود نداشتند
Iran (Islamic Republic of)
یابنده
۱۵:۳۹ ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۱
اگر عدم پرداخت وام خرد بدون ضامن تخلف باشد ، بسیاری یا به عبارت بهتر ، نزدیک به تمام مدیران بانک ها باید برکنار شوند . وام خرد بدون ضامن ؟!!! گشتم پیدا نشد ، نگرد .
آخرین اخبار