ضرورت ارتباط دانش بنیان معادن و دانشگاه‌های استان کرمان

استاندار کرمان گفت: باید بین معادن و دانشگاه‌ها ارتباطی دانش بنیان و فناورانه برقرار کنیم.

 محمدمهدی فداکار  در اولین نشست کمیته آموزشی، فرهنگی و تعامل صنعت و دانشگاه وابسته به شورای راهبری فناوری و تولید دانش بنیان استان کرمان افزود: کرمان جزو پنج استان برتر کشور در پرورش نخبگان است، اما سهممان در تولید فناوری متناسب با این آمار نیست.

او گفت: صنعت ما باوجود تحریم‌ها همچنان به دنبال واردات است، فاصله تولید علم با فناوری زیاد شده و دانشگاه‌ها نیز در این بخش کار چشمگیری نکرده اند.

استاندار کرمان گفت: پیشرفت کار به این شکل به جایی نمی‌رسد و باید تحرکی در هرجایی دانشگاهی وجود دارد، داشته باشیم.

او گفت: دانشگاه و دانشگاهیان بسیاری داریم، اما جایگاه استان کرمان در حوزه صادرات دانش بنیان از میانگین کشور پایینتر است، شرکت‌های استان کرمان مشکلی در هزینه کردن برای دانش بنیان کردن فعالیت‌ها ندارند.

آنان را به هر طریقی پای کار می‌آوریم، اما دانشگاه‌ها در حوزه‌فعالیت‌های فناورانه کاری نمی‌کنند.

فداکار گفت: ضرورت حضور برخی مدیران در جلسات وجود ندارد، تشریفات را حذف کنیم و اتاق بازرگانی کرمان بانی شود تا شرکت‌ها در این حوزه پای کار بیایند و ما هم به آن‌ها کمک می‌کنیم.

او یادآور شد: شرکت‌ها نیاز فوری خود را به کالا‌های فناورانه و تکنولوژی اعلام کنند و دانشگاه‌ها و پژوهشگاه‌ها پای کار بیایند تا حداقل پنج پروژه بزرگ دانش بنیان را امسال خروجی داشته باشیم.

استاندار کرمان گفت: تمامی زیرساخت‌ها ازجمله پارک علم و فناوری برای فعالیت‌های دانش بنیان لازم است که این زیرساخت‌ها را تامین می‌کنیم، اما در این حوزه راهی میانبر می‌خواهیم.

او با بیان اینکه تمامی اختیارات خود را در برای دانش بنیان شدن فعالیت‌ها واگذار می‌کنم گفت: حداقل پنج پروژه بزرگ دانش بنیان امسال در استان آغاز شود که اشتغال و تولید را به همراه داشته باشد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار