سفارت روسیه در آمریکا اتهامات غرب مبنی بر تلاش روسیه برای نسل کشی در اوکراین را تبلیغ منفی رسانه‌های آمریکایی علیه مسکو دانست.

این سفارت در بیانیه ای اعلام کرد که ما به گزارش موسسه غیردولتی راهبرد و سیاست  که در رسانه های جمعی آمریکا منتشر شد و روسیه را با تحریک نسل کشی در اوکراین مقصر دانست، توجه کردیم. کنایه‌های ضد روسی، عنصری از کارزاری است که غرب برای شیطان جلوه دادن نیروهای مسلح روسیه ترتیب داده است.

روسیه تاکید کرد که کمک های بشردوستانه در مناطق اوکراین تحت کنترل نیروهای مسلح روسیه در حال انجام است و طرف روسی امنیت کریدورهای بشردوستانه را تضمین می‌کند.

این در حالی است که میخائیلو پودولیاک، مشاور رئیس‌جمهور اوکراین و عضو مذاکرات صلح گفته نمی‌توان به هرگونه توافق با روسیه اعتماد کرد و تنها راه برای توقف تهاجم مسکو، زور است.

او در اپلیکیشن پیام رسان تلگرام نوشت: «هر توافقی با روسیه ارزش یک پنی شکسته را ندارد. آیا می‌توان با کشوری مذاکره کرد که همیشه بدبینانه و تبلیغاتی دروغ می‌گوید؟ روسیه ثابت کرده کشوری بربر است که امنیت جهانی را تهدید می‌کند. یک وحشی را فقط با زور می‌توان متوقف کرد.»

ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین گفت: «تن‌ها فردی که ارزش گفتگو با او را دارد ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه است، زیرا او همه تصمیم‌ها را گرفته است. مهم نیست وزیر خارجه آن‌ها چه می‌گوید. مهم نیست که او یک گروه مذاکره کننده را نزد ما بفرستد. متاسفانه همه این افراد هیچکس نیستند.»

روسیه و اوکراین پس از توقف مذاکرات صلح، در آخرین مذاکرات رو در رو در ۲۹ مارس، یکدیگر را مقصر دانسته اند. کرملین در اوایل ماه جاری اعلام کرد که اوکراین تمایلی برای ادامه مذاکرات صلح نشان نمی‌دهد، در حالی که مقامات کی‌یف، مسکو را مسئول این مذاکرات می‌دانند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار