مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان گفت: خط قرمز ما اخذ وجه برای ثبت‌نام است اما ما از مشارکت داوطلبانه اولیا برای کمک به امور مدرسه استقبال می‌کنیم.

مدیرکل آموزش و پرروش استان اصفهان در جلسه ستاد ثبت‌نام مدارس آموزش و پرورش اصفهان گفت: پانزدهم خرداد طلیعه نهضت انقلاب اسلامی است گرچه از نظر اندیشمندان سیاسی اجتماعی حوادث متعدد دو قرن گذشته همه زمینه‌هایی برای انقلاب اسلامی بوده است.

نهضت‌هایی مانند نهضت تنباکو، جنگل و نهضت مشروطه در دو قرن گذشته تکامل پیدا کرده و در ۱۵ خرداد شروع مجددی به خود گرفته و در نهایت به انقلاب اسلامی منجر می‌شود به فرموده بزرگان بزرگترین حادثه قرن گذشته این انقلاب اسلامی بوده است و مهمترین وجه تمایز آن رویکرد دین‌مدارانه آن بوده است.

او می‌گوید: در قرن‌ها گذشته رویکرد سکولاریسم و این که دین نمی‌تواند در عرصه‌های اجتماعی و سیاسی فعال باشد حاکم بود، اما این رویکرد با ظهور جمهوری اسلامی این نظریه باطل شد.

اندیشمندان غربی بر این باور بودند که این انقلاب دوامی نخواهد داشت، اما به برکت رهبری امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری با همه ناملایمتی‌ها و توطئه‌ها به مسیر خود ادامه می‌دهد.

ابراهیمی درخصوص فرآیند تعلیم و تربیت گفت: در گام اول باید مربی و متربی در مکانی به نام مدرسه در کنار هم قرار بگیرند و اصلی‌ترین راه آن ثبت‌نام است.

او بزرگترین، مهمترین و فراگیرترین پروژه آموزش و پرورش، ثبت‌نام مدارس است که بخشنامه‌های ارسالی در این باره به مدارس خیلی شفاف و جامع باشد و به همه سؤالات و ابهامات پاسخ داده شود و شفافیت کار مد نظر قرارگیرد.

فرآیند ثبت‌نام از اول خرداد در برخی مدارس انجام شده است و برخی نیز کار نام‌نویسی را انجام داده‌اند.

به گفته ابراهیمی نظارت بر اجرای مفاد بخشنامه بسیار مهم است چرا که در برخی موارد عدم نظارت بر مفاد بخشنامه‌ها باعث ایجاد مشکلاتی برای دانش‌آموزان می‌شود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان گفت:فرآیند ثبت‌نام برای اولیا تسهیل شود و افرادی که به مدارس مراجعه می‌کنند در اسرع وقت تعیین تکلیف شوند و حتما تأکید شود که در محدوده‌های مشخص ثبت‌نام صورت گیرد و بازرسی‌ها به صورت مؤثر انجام شود.

او می‌گوید: خط قرمز ما اخذ وجه برای ثبت‌نام است و البته ما از مشارکت داوطلبانه اولیا برای کمک به امور مدرسه استقبال می‌کنیم، اما اخذ اجباری وجه برای ثبت‌نام ممنوع است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار