وزارت دادگستری آمریکا در حکمی دستور توقیف ۲ فروند از هواپیماهای رومن آبراموویچ را صادر کرد.

یک قاضی فدرال در نیویورک امروز (دوشنبه) حکمی را صادر کرد که به موجب آن وزارت دادگستری اجازه توقیف ۲ جت متعلق به «رومن آبراموویچ» مالک روسی سابق باشگاه چلسی را دارد.

به نوشته سی‌ان‌بی‌سی، این تلاش برای توقیف اموال، تازه‌ترین مورد از مجموعه تحریم‌ها و حملات اقتصادی دولت آمریکا و سایر کشور‌های غربی علیه میلیاردر‌های روسی در پاسخ به حمله این کشور به اوکراین است.

بر اساس اسناد ثبت شده در دادگاه منطقه ای‌آمریکا در منهتن، نیویورک، جت‌های متعلق به آبراموویچ، یک «بوئینگ ۷۸۷-۸ دریم لاینر» و یک «گلف استریم G۶۵۰ER» هستند.

دادستان‌های آمریکا می‌گویند که هر دو هواپیمای متعلق به آبراموویچ در ماه مارس به روسیه پرواز کرده‌اند، که نقض محدودیت‌های صادراتی آمریکا به دنبال حمله روسیه به اوکراین است.

بوئینگ آبراموویچ که بر اساس اسناد دادگاه ارزشی بالغ بر ۳۵۰ میلیون دلار دارد، در حال حاضر در دبی است. طبق اسناد دادگاه، جت گلف استریم او نیز در روسیه است.

فروردین ماه نشریه آمریکایی وال استریت ژورنال ادعا کرد مالک باشگاه چلسی پس از جلسه‌ای در کی‌یف، پایتخت اوکراین مسموم شده است.

در آن زمان منابعی به این روزنامه گفتند که پس از مذاکرات آتش‌بس در کی‌یف، آبراموویچ روس و همچنین دو عضو ارشد تیم اوکراینی علائمی از جمله قرمزی چشم، ریزش اشک همراه با درد و همچنین پوسته شدن پوست صورت و دست‌هایشان را نشان دادند.

همچنین گاردین به نقل از منبعی مدعی شد آبراموویچ به مدت چند ساعت بینایی خود را از دست داده و در بیمارستانی در ترکیه تحت درمان قرار گرفت.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۰۲ ۱۷ خرداد ۱۴۰۱
زورشون به روسیه نمی‌رسد بعدا اموال کسانی رو مصادره می کنند که در کشورشون سرمایه گذاری کردن ..لعنت بر آمریکا ...
Iran (Islamic Republic of)
حمید
۰۵:۴۱ ۱۷ خرداد ۱۴۰۱
ای غرب دروغگو و شیطان راست میگید عربستان را و اسرائیل را هم تحریم کنید.
آخرین اخبار