مدیرکل بازرسی، مدیریت عملکرد و امور حقوقی استانداری چهارمحال و بختیاری گفت: بلوکه کردن بخشی از تسهیلات اعطایی در سفر ریاست جمهوری به استان از سوی بانک‌های عامل ممنوع و تخلف است.

آقای قائدی گفت: سهمیه بانک‌های عامل از جمله بانک رفاه کارگران، تجارت، ملت، ملی و صادرات برای پرداخت تسهیلات سفر رئیس جمهور به چهارمحال و بختیاری مشخص شده و برای هر متقاضی ۱۵۰ میلیون ریال تسهیلات در نظر گرفته شده است.

در سفر رئیس جمهور به استان ۷۵۰ کاربر در دو شیفت کاری در سامانه سامد مستقر شدند و پاسخگوی برخط مطالبات بودند، ۱۹ هزار و ۵۰۸ درخواست در این سامانه ثبت شد.

پردازش نامه‌های دریافتی در سفر ریاست‌جمهوری به سرعت پس از اتمام سفر آغاز شد؛ این نامه‌ها بر اساس ماهیت شامل درخواست، شکایت، ابراز احساسات، گزارش، ایده و نظر گروهی تفکیک شدند و نواقص نامه‌ها طی تماس تلفنی با صاحبان رفع شد.


بیشتر بخوانید


هم اکنون ۱۴ نیرو پاسخگوی تماس‌های تلفنی در این حوزه هستند.

پس از بررسی نامه‌های ثبت شده در سامانه سامد در سفر ریاست جمهوری ۹ هزار مساعدت مالی برای متقاضیان در نظر گرفته شده است.

همچنین هشت هزار و ۸۵۵ مورد ثبت شده درخواست تسهیلات با سرفصل‌های تسهیلات بانکی، تسهیلات قرض الحسنه، تسهیلات تعمیر مسکن، خرید کالا، درمان، ودیعه مسکن و کمک هزینه تحصیلی است.

بلوکه کردن بخشی از تسهیلات تخصیص یافته در سفر ریاست جمهوری به استان از سوی بانک‌های عامل ممنوع و تخلف است و باتوجه به اینکه اکثر متقاضیان از اقشار کم‌درآمد هستند باید در فرآیند اخذ ضمانت بانکی همکاری لازم با متقاضیان صورت بگیرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
بختیاری
۱۳:۵۴ ۰۹ تير ۱۴۰۱
چرا هزینه های پروژه های عمرانی و بودجه های استانی را بانکهای به ظاهر اسلامی بلوکه کنند آإخه
آخرین اخبار