غربالگری بینایی ۱۱۷ هزار و ۲۶۵ کودک در اصفهان

معاون پیشگیری بهزیستی استان اصفهان گفت: غربالگری بینایی ۱۱۷ هزار و ۲۶۵ کودک در استان اصفهان سال گذشته انجام شد که ازاین تعداد ۲۷ کودک برای درمان با هزینه بهزیستی به چشم پزشکی معرفی شدند.

علی‌اکبر ابراهیمی امروز در نشست خبری که به مناسبت هفته بهزیستی برگزار شد، گفت: غربالگری چشم ۱۱۷ هزار و ۲۵۶ نفر کودک در استان اصفهان در سال گذشته انجام شد که از این تعداد ۷۷۲ نفر مشکوک به مشکلات بینایی بودند و به مرحله دوم بینایی سنجی ارجاع و در نهایت ۲۷ کودک به چشم پزشکی معرفی شدند که بهزیستی هزینه ویزیت و عینک را می‌پردازد.

در حوزه پیشگیری از معلولیت‌ها برنامه پیشگیری از تنبلی چشم کودکان سه تا ۶ سال در ۲۵۶ پایگاه غیردائم و ۲۹ پایگاه دائم در سراسر استان انجام می‌شود.

او امسال غربالگری بینایی ۲۵۰ هزار نفر کودک سه تا ۶ ساله استان را در دستور کار داریم، گفت: پایگاه‌های بینایی سنجی در تمامی مراکز و ادارات بهزیستی سراسر استان فعال است.

ابراهیمی می‌گوید: در سال گذشته غربالگری ناشنوایی حدود ۵۱ هزار نفر از کودکان زیر سه سال انجام شد، که از این تعداد ۲۱ نفر مشکوک به مشکلات شنوایی بودند.

۲۵ مرکز غیر دولتی مشاوره ژنتیک قبل از ازدواج در سطح استان وجود داردکه برای افراد دارای معلولیت تمام هزینه مشاوره ژنتیک توسط بهزیستی پرداخت می‌شود.

او در قالب برنامه آگاه‌سازی دوره سالمندی، سال گذشته بر حسب اعتبارات به ۹۵۰ نفر سالمند آموزش داده شد، گفت: رسالت سازمان بهزیستی سلامت و مسئولیت اجتماعی است.

معاون پیشگیری اداره کل بهزیستی استان اصفهان هر یک دلار که صرف پیشگیری می‌شود ۶۵ دلار از ذخیره می‌کند، می‌گوید: بهزیستی در حوزه پیشگیری در چهار سطح بررسی علل، پیشگیری اولیه، پیشگیری ثانویه و پیشگیری ثالث فعالیت می‌کند و چهار چوب منطقی دارد اگر مأموریت‌ها به خوب انجام نمی‌شود به دلیل کمبود منابع مالی است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار