از برگزیدگان استانی مسابقه عکاسی هر دانش آموز یک محیط بان در شیراز تقدیر شد.

سید کاظم حسینی معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش فارس با اشاره به سندتحول بنیادین آموزش و پرورش گفت: دراین سند به راهکارهای مختلفی برای فرهنگ سازی و حفاظت از محیط زیست اشاره شده است.

او گفت: کنفرانس های نظری مختلفی در سطح دنیا با موضوعات محیط زیست، طبیعت، حیات وحش برگزار می شود اما این نیازمند اجرایی و عملی شدن آن ها است.

حسینی گفت: علم و دانش به تنهایی راهگشا نیست بلکه باید با عمل همراه باشد و به عبارتی عمل در کنار علم قرار بگیرد تا باعث رسیدن به هدف شود.

معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش فارس  گفت: دستورات دینی مبنی بر حفظ و حراست از محیط زیست و حیات وحش وجود دارد که نشان از اهمیت این موضوع است.

قاسم نهاوندیان معاون محیط زیست انسانی اداره کل محیط زیست استان فارس نیز در این جلسه گفت: اصل ۵۰ قانون اساسی به موضوع محیط زیست پرداخته و حفاظت از آن را یک وظیفه  عمومی می داند.

او گفت: اکوسیستم موجود باید حفظ شود تا چرخه  محیطی به صورت صحیح ادامه پیدا کند.

نهاوندیان گفت: تمامی افراد جامعه موظف به حراست از محیط زیست هستند که این نیازمند فرهنگ زیست محیطی و خارج شدن از شعار است.

معاون محیط زیست انسانی اداره کل محیط زیست فارس  گفت: تفاهم نامه ای که بین آموزش و پرورش و محیط زیست انجام شده است می تواند در نهادینه کردن فرهنگ توجه به محیط زیست موثر باشد.

او گفت: شما دانش آموزان سفیران محیط زیست هستید که می توانید در فرهنگ سازی صحیح، موثر باشید.

همچنین محمد علی زارع رئیس اداره سلامت وتندرستی اداره کل آموزش وپرورش فارس نیز دراین جلسه با اشاره به دانش آموزان مقام آوراین مسابقه گفت: در دوره تحصیلی ابتدایی، دانش آموزان نیما ابراری پایه ششم از مدرسه  فردوسی ناحیه۴ شیراز، مقام اول و بنیامین حداد، پایه اول مدرسه شهید غلامحسین حسینی ناحیه ۴ شیراز و ریحانه خلیلی، پایه سوم مدرسه بقیه الله شهر صدرا به ترتیب مقام دوم و سوم و نازنین زهرا سپاسی پایه سوم مدرسه ی شاهد لاله ها از ناحیه  یک، سوگند نصیری پایه پنجم از مدرسه فرشتگان ناحیه یک، علی شیبانی پایه چهارم از مدرسه معارف ناحیه دو، باران مرادی پایه هفتم از مدرسه شهیدکاظمی سیوند به ترتیب در مقام های بعد قرار گرفتند.

او گفت: در دوره تحصیلی متوسطه ، دانش آموزان محمد عرفان شیبانی، پایه نهم از مدرسه ی توحید ناحیه دو، مقام اول و نرگس خدابخش پایه یازدهم مدرسه شهید حسن زاده و ناحید سایه افکن پایه دوازدهم مدرسه کیمیا از ناحیه ۴ به ترتیب در مقام های دوم و سوم قرار گرفتند.

 درپایان این مراسم از دانش آموزان برتر  مسابقه عکاسی هر دانش آموز یک محیط بان باهدای هدایا ولوح سپاس تقدیر شد.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.