تخصیص ۳۴۰ میلیارد تومان اعتبار جهت فرآوری شیلات و گیاهان دارویی در سبزوار

مدیر جهاد کشاورزی سبزوار گفت: ۳۴۰ میلیارد تومان اعتبار از محل سفر رئیس جمهوری و هیات دولت به استان برای توسعه کشت و فرآوری گیاهان دارویی و شیلات این شهرستان اختصاص یافته است.

علی اصغر امانیان مدیر جهاد کشاورزی سبزوار گفت: شهرستان سبزوار یکی از قطب‌های تولید گیاهان دارویی شرق کشور است که ایجاد صنایع فرآوریو تبدیلی در این زمینه در نقش مهمی در حمایت از تولید دارد.

او افزود: حدود هفت هزار هکتار عرصه مستعد برای کشت گیاهان دارویی در شهرستان سبزوار شناسایی شده است که گل محمدی، زیره سبز، زعفران، فلفل قرمز و نعنا از عمده این محصولات است.

مدیر جهاد کشاورزی سبزوار با بیان اینکه هر کیلو گیاه دارویی پس از فرآوری چندین برابر ارزش افزوده تولید می‌کند ادامه داد: ۴۰۰ میلیارد ریال برای توسعه صنایع فرآوری این محصولات اختصاص یافته است.

امانیان در ادامه با اشاره به اینکه سبزوار همچنین با تولید سالانه حدود ۳ هزار تن محصول قطب تولید شیلات خراسان رضوی است، بیان کرد: از محل مصوبات سفر رییس جمهوری به استان خراسان رضوی، سه هزار میلیارد ریال اعتبار برای ایجاد زنجیره تولید شیلات مشخص شده است.

او تصریح کرد: در این راستا ایجاد زنجیره تولید شیلات و تکمیل سریع‌تر طرح ساخت مجتمع تولید ماهیان خاویاری سبزوار مورد توجه قرار گرفته است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار