رییس کل بانک مرکزی گفت:یک سری روابط که شامل روابط بانک‌ها بامشتریان، روابط بانک‌ها با بانک مرکزی و روابط دولت با بانک مرکزی و بانک‌ها می‌شودنیاز به اصلاح دارد.

آقای  علی صالح آبادی می گوید:  با توجه به محور‌های مهم که انتظار می‌رود در برنامه هفتم توسعه به آن توجه شود، به مقوله تامین مالی، اصلاح نظام بانکی، استاندارد‌های بانکی در سطح دنیا و رسیدن بانک‌های ما به آن، اصلاح کفایت سرمایه و اصلاح رابطه بانک‌ها با دولت و بانک مرکزی با یکدیگر اشاره کرد.


او گفت : در برنامه‌های قبلی شاهد انحرافاتی بودیم که درواقع بین آنچه محقق شده و در برنامه بوده تفاوت معناداری وجود دارد؛ بنابراین به نظر می‌رسد ضرورت دارد آسیب شناسی از برنامه‌های قبلی داشته باشیم که چرا به اهداف نرسیدیم، نمی‌توان در برنامه آرمان و آرزو‌ها را بنویسم، اما الزامات آن را به درستی مد نظر قرار ندهیم چراکه اهداف مورد نظر محقق نخواهد شد. به نظر می‌رسد مرکزپژوهش‌های مجلس که در این امور پیشگام است باید آسیب‌شناسی دقیقی در برنامه‌های قبلی داشته باشد، باید اهدافی که پیش‌بینی می‌شود و الزامات رسیدن به آن‌ها هم در برنامه‌های توسعه تدوین شود و روی کاغذ بیاید.

رییس کل بانک مرکزی گفت: برخی دستگاه‌های ما خلا‌های قانونی دارند که متاسفانه می‌گویند این موارد را در یکی از بند‌های برنامه توسعه بیاوریم تا آن خلاء قانونی حل شود که چنین نگاه و رویکردی درست نیست. در تدوین برنامه توسعه هم به باید‌ها و هم به نباید‌ها باید نگاه کنیم. همچنین محدودیت منابع مالی هم از نکاتی است که باید در برنامه به آن دقت شود چرا که متاسفانه در تامین مالی، نگاه‌ها بانک پایه است.یک سری روابط نیاز به اصلاح دارد که شامل روابط بانک‌ها بامشتریان، روابط بانک‌ها با بانک مرکزی و روابط دولت با بانک مرکزی و بانک‌ها می‌شود. در این مورد به عزم جدی بخش‌های مختلف اعم از قوای سه گانه کشور نیازمندیم.


برچسب ها: بانک مرکزی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
بازنشسته تأمین اجتماعی از نسیم شهر بهارستان جاده تهران ساوه
۱۹:۵۶ ۰۳ مرداد ۱۴۰۱
تکلیف وام 50 تا 100 میلیون تومانی بدون ضامن نگرفته‌ها چه می‌شود؟
وام 100 میلیونی بدون ضامن نگرفتیم چگونه اعتراض کنیم؟
از بهمن ماه سال 1400 تاکنون بیش از هزار بار اعتراض در مورد پرداخت نکردن وام 100 میلیون تومانی بدون ضامن هنوز هم نتوانستن وام را دریافت کنم شرم آور است.
و مسئولان و نمایندگان مجلس هم سکوت کرده اند؟
بازنشسته تأمین اجتماعی از نسیم شهر بهارستان جاده تهران ساوه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۴۰ ۰۳ مرداد ۱۴۰۱
چه وضعیه راه انداختین میگید فرزند بیاربن وام میدیم فرزند میاد با خرج و مخارج بیمارستان بدیم اونم طبیعی نه سزارین بعد خودمون باید مخارج بدیم فرزند دوم میگید وام میدیم ضامن نمی‌خواد با سفته هر بانک خراب شده که بخوابم بگیریم میگن کسرازحقوق یا بازنشسته از کجا بیاریم ضامن خودتون گفتید سفته چرا مردم عذاب میدید
به مادرا ماشین میدن ولی ما سه ماه بچمون زودتر از طرح بدنیا اومده میگن نمیشه میگن شامل نمیشه میگن گواهینامه باید داشته باشب خب مرد خونه مون بیاره خونست می‌تونه روش کارکنانه خرج و مخارج ۲تا بچه کمی دربیار ولی فقط و فقط مردمو عذاب میدید
آخرین اخبار