وزیر اقتصاد گفت: وزارت اقتصاد کمک کرد که سرمایه بانک قرض الحسنه مهر به دو برابر افزایش یابد و تا پایان سال این افزایش سرمایه را حمایت می‌کنیم.

آقای احسان خاندوزی گفت: یکی از هدف دولت سیزدهم رفع نیاز خرد مردم از طریق تسهیلات است وزارت اقتصاد کمک کرد که سرمایه بانک قرض الحسنه مهر به دو برابر افزایش یابد تا قبل پایان سال افزایش سرمایه این بانک را حمایت می‌کنیم تا قدرت اعتباردهی به مردم افزایش پیدا کند

وزیر اقتصاد گفت: قرض الحسنه از اولویت‌های رئیس جمهور است. اخباری که به ما می رسد نیز خبر از نارضایتی ها می دهد به جهت کنترل افزایش نقدینگی کشور بانک ها با محدودیت برای اعطای تسهیلات مواجه هستند. در صورتی که بسیاری از نیازهای مردم را این وام ها تامین می کنند با توجه به تکلیف بودجه و تسهیلات خود بانک ها دچار تنگا شدند که مردم هم معترض هستند.

خاندوزی می‌گوید: سیاست تیم دولت برای نرخ بهره بانکی تغییر نکرده و اتفاقا برای حل این موضوع به زودی در جلسه پول و اعتبار تصمیم گیری خواهد شد. در رابطه با تبصره ۱۸ قانون گذار از ۵ سال پیش برای این که تمام تسهیلات بودجه کمک به اشتغال کند همه موارد را در دل تبصره ۱۸ تجمیع کرد و از سال ۱۴۰۰ با تسهیلات شبکه بانکی به شکلی که اهرمی کار کند تلفیق شد. معادل بودجه دولت برای تسهیلات و اشتغال شبکه بانکی موظف باشد حداقل یه همان اندازه از تسهیلات در این راستا استفاده تا سهم بیشتری در این زمینه داشته باشد برای سال ۱۴۰۱ تغییراتی ایجاد شده بود که باید بررسی می‌شد در جلساتی دستور العمل تهیه و ابلاغ شد.

در بودجه امسال، تمام تسهیلات قرض الحسنه تکلیفی از جمله وام ازدواج تحت عنوان تبصره 18 تجمیع شده و اعطای وام ها به ابلاغیه به شعب بانکی تغییر کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
بازنشسته تأمین اجتماعی از نسیم شهر بهارستان جاده تهران ساوه
۱۹:۵۶ ۰۳ مرداد ۱۴۰۱
تکلیف وام 50 تا 100 میلیون تومانی بدون ضامن نگرفته‌ها چه می‌شود؟
وام 100 میلیونی بدون ضامن نگرفتیم چگونه اعتراض کنیم؟
از بهمن ماه سال 1400 تاکنون بیش از هزار بار اعتراض در مورد پرداخت نکردن وام 100 میلیون تومانی بدون ضامن هنوز هم نتوانستن وام را دریافت کنم شرم آور است.
و مسئولان و نمایندگان مجلس هم سکوت کرده اند؟
بازنشسته تأمین اجتماعی از نسیم شهر بهارستان جاده تهران ساوه
آخرین اخبار