مدیر حج و زیارت استان کرمان مطرح کرد؛

نرخ بلیت هواپیما برای اربعین حسینی در کرمان ۲ برابر تهران

عرب نژاد گفت: یکی از شرکت‌های هوایی، نرخ بلیت کرمان به عراق را برای ایام اربعین ۱۲ میلیون تومان و دیگری ۱۰ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان اعلام کرده است.

محمدمهدی فداکار، استاندار کرمان امروز در نشست ستاد اربعین استان کرمان  که در استانداری برگزار شد، گفت: دهه دوم محرم در حال اتمام و حرکت زائران اربعین حسینی به کربلا نزدیک است؛ بنابراین مسئولان باید این سفر‌های زیارتی را به سرعت تعیین تکلیف کنند.

او افزود: مشکل اصلی اعزام زائران در ستاد اربعین در بخش حمل و نقل عمومی است که انرژی و کار زیادی می‌طلبد ؛ بنابراین باید کمک کرد تا  این مشکل رفع شود.

استاندار کرمان بیان کرد: استفاده از قطار برای اعزام زائران اربعین حسینی تا مرز عراق نیز باید نظرسنجی و اطلاع رسانی شود؛ اما بار اصلی بر دوش خودرو‌های عمومی است که باید دقت شود در این حوزه دچار چالش نشویم و اصل بر این است که تمام بار اعزام زائران بر دوش ناوگان داخلی باشد.

او تصریح کرد: راه اندازی اردوگاه زائران اربعین حسینی پیگیری و فعال باشد که این مناطق باید به فضای معنوی مردم تبدیل شود.

فداکار به تولید محتوای آموزشی ویژه بانوان زائر اشاره کرد و گفت: بانوان همیشه زائر کربلا بوده اند و همواره درصد بالایی از زائران در این سفر‌های زیارتی بانوان بوده اند. 

او همچنین بیان کرد: آمار موکب‌ها جمع آوری و در اختیار همه اعضای کمیته‌ها قرار گیرد و  هلال احمر چادر و پتو مورد نیاز را تامین کند. 

استاندار کرمان  گفت: باید اسکان زائران پیاده روی اربعین  را در طول مسیر کرمان از جمله بم داشته باشیم؛ بنابراین مجموعه ارگ جدید و شرکت‌های صنعتی این منطقه پای کار باشند.

 رحمان جلالی، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کرمان نیز در این نشست گفت: اطلاع رسانی مردمی درباره ستاد اربعین با توجه به این اتفاق بزرگ، باید تقویت شود.

نرخ بلیت هواپیما برای اربعین حسینی  در کرمان ۲ برابر تهران

 محمود عرب نژاد، مدیر حج و زیارت استان کرمان نیز در این نشست گفت: یکی از شرکت‌های هوایی، نرخ بلیت در کرمان را برای ایام اربعین،  ۱۲ میلیون تومان و دیگری ۱۰ میلیون و  ۵۰۰ هزار تومان اعلام کرده این در حالی است که وزارت راه و شهرسازی قیمت بلیت هوایی در تهران را ۶ میلیون تومان اعلام کرده است.

او افزود: فرایند سفر‌های هوایی چارتری طی امسال  ممنوع شده؛ بنابراین ستاد اربعین و وزیر راه و شهرسازی یکی از شرکت‌های هوایی را برای اعزام زائران کرمانی مشخص و ستاد اربعین باید مصوبه‌ای برای تعیین نرخ پیش رو تعیین کند.

مدیر حج و زیارت استان کرمان افزود: :متقاضیان تا ۲ روز قبل از اربعین می‌توانند در سامانه سماح به نشانی samah.haj.ir ثبت نام کنند.

به گفته او تاکنون  پیش ثبت نام بیش از ۹۰ هزار کرمانی در سامانه سماح انجام شده است که از این تعداد، ۴۸ هزار نفر مرد و حدود ۴۳ هزار نفر زن هستند. 

عرب نژاد ادامه داد: ۸۴ هزار نفر از زائران پیاده روی اربعین در کرمان، متقاضی خروج از مرز شلمچه و ۴ هزار و ۵۰۰ نفر نیز متقاضی عبور از مرز چذابه هستند. 

او  با اعلام آغاز حرکت زائران اربعین حسینی از۲۰ محرم افزود: زائران می‌توانند تا ۱۴ روز در عراق اقامت داشته باشند. 

او مدیر حج و زیارت استان کرمان بیان کرد:  زائران باید حداقل ۲ دُز واکسن کرونا را دریافت کرده باشند و اگر ۶ ماه از تزریق دُز آخر واکسیناسیون شان گذشته، باید نوبت یادآور را دریافت کنند.

به گفته عرب نژاد  هم اکنون هزار و ۶۰۰ نفر متقاضی اعزام به زیارت کربلا به صورت هوایی، هزار و ۱۰۰ نفر متقاضی اعزام به صورت ریلی و بقیه آن ها علاقه مند به استفاده از خودروی شخصی یا ناوگان جاده‌ای هستند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار