در ژاسخ به اقدامات اتاوا، روسیه ورود ۵۵ مقام نظامی و سیاسی کانادا را به خاک خود ممنوع کرد.

مقامات روسیه امروز (چهارشنبه) از ممنوعیت ورود ۵۵ مقام نظامی و سیاسی کانادا به عنوان بخشی از تحریم‌های متقابل بین دو کشور خبر دادند. طبق گزارش الجزیره، وزارت خارجه روسیه اعلام کرد که ورود ۵۵ مقام نظامی و سیاسی کانادا به خاک روسیه ممنوع شده است.

این در حالی است که چند روز پیش، دولت کانادا ۶۲ نفر از مقامات روسیه را به اتهام حمایت از دولت ولادیمیر پوتین و آنچه حمله غیرموجه وی به اوکراین خوانده شده، تحریم کرد. افرادی که به لیست تحریم‌ها اضافه شده بودند از مقامات بلندپایه دولت روسیه از جمله فرمانداران فدرال روسیه، رؤسای منطقه‌ای و اعضای خانواده هایشان و نیز مقامات ارشد بخش‌های دفاعی بودند که در حال حاضر تحت تحریم قرار دارند. دولت کانادا همچنین یک شرکت دفاعی روسی به نام «Avtomatika» که پهپاد و دستگاه‌های رأی گیری الکترونیکی تولید می‌کند را تحریم کرده بود.

گفتني است ساعاتي پیش، وزرای خارجه اروپا توافقنامه مربوط به تسهیل دسترسی روس‌ها به ویزای اتحادیه اروپا را به حالت تعلیق درآوردند. جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا امروز اعلام کرد که وزرای خارجه اتحادیه اروپا با تعلیق توافقنامه تسهیل دسترسی روس‌ها به ویزای ورود به اتحادیه اروپا که در سال ۲۰۰۷ حاصل شد، موافقت کرده اند.

بورل در یک کنفرانس خبری گفت که این اقدام با هدف جلوگیری از دسترسی آسان شهروندان روس به ویزای اروپا انجام شده است. این اقدام روند صدور ویزای اتحادیه اروپا را پیچیده‌تر، پرهزینه‌تر و بوروکراتیک‌تر می‌کند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار