مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کرمان گفت: کرمان در حوزه امدادرسانی در حوادث جاده‌ای و سیل به ترتیب رتبه‌های اول و دوم را در کشور دارد.

رضا فلاح مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کرمان در حاشیه بازدید جمعی از مسئولین استانی از بخش‌های مختلف آموزشی، درمانی و امدادی هلال احمر گفت: جمعیت هلال احمر کرمان در حوزه رهاسازی در حوادث جاده‌ای و امدادرسانی در سیل به ترتیب رتبه‌های اول و دوم را در سطح کشور دارد.

او با بیان اینکه اقدامات و فعالیت‌های جمعیت هلال احمر داوطلب محور است، افزود: تمامی خدمات امدادی، عام المنفعه و بشردوستانه این جمعیت توسط اعضای داوطلب ارائه می‌شود.

فلاح با اشاره به اینکه استان کرمان مجموعه‌ای از حوادث مختلف را در طی سال‌های اخیر تجربه کرده است، بیان کرد: جمعیت هلال احمر متولی امدادونجات در حوادث طبیعی و پشتیبان دستگاه‌های امدادی در حوادث غیرطبیعی است.

او به پوشش امدادی جمعیت هلال احمر استان کرمان در حوادث ملی و بین المللی اشاره کرد و گفت: هلال احمر متولی جمع آوری و توزیع کمک‌های مردمی در زمان بحران به حادثه دیدگان است.

فلاح با بیان اینکه تقویت ناوگان ترابری، لجستیک و پایگاه‌های امدادونجات جمعیت هلال احمر در جنوب استان تصریح کرد: پوشش امدادی سریع و به موقع نیرو‌های هلال احمر در ساعات اولیه حوادث بزرگ استان باعث آرامش بخشیدن به حادثه دیدگان می‌شود.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان کرمان افزود: بهترین داروخانه‌های هلال احمر کشور متعلق به استان کرمان است که در شهرستان‌های کرمان، رفسنجان و سیرجان فعالیت می‌کنند.

فلاح با اشاره به توسعه، گسترش و تقویت خدمات درمانی و توانبخشی جمعیت هلال احمر استان کرمان در سطح استان اظهارداشت: خانه‌های هلال جمعیت هلال احمر نیز با هدف آموزش و توانمندسازی اهالی این مناطق در روستا‌ها راه اندازی شده است.

فلاح با اشاره به همراهی و حمایت بنگاه‌های اقتصادی از خدمات بشردوستانه و عام المنفعه جمعیت هلال احمر استان کرمان افزود: ایجاد قرارگاه امدادونجات با همکاری سپاه و ارتش در سطح استان یکی دیگر از موفقیت‌های جمعیت هلال احمر در ارائه خدمات به آسیب دیدگان در حوادث داخلی استان است.

او به آموزش نیرو‌های مسلح، رانندگان و سایر آحاد جامعه در حوزه امداد و کمک‌های اولیه اشاره کرد و گفت: پایگاه‌های امدادونجات جاده‌ای نقش بسیار مهمی در رهاسازی آسیب دیدگان در خودرو‌های حادثه دیده، انتقال و اسکان در راه ماندگان در محور‌های مواصلاتی دارد.

فلاح با اشاره به خدمات امدادی و درمانی جمعیت هلال احمر در ایام اربعین در کشور عراق خاطرنشان کرد: همیشه در همه عرصه‌ها این نهاد بین المللی در راستای خدمت به نیازمندان تلاش مضاعفی کرده است.
او با اشاره به حمایت‌های درمانی و دارویی جمعیت هلال احمر از خانواده‌های نیازمند و کم برخوردار گفت: واردات ۹۰ درصد واکسن کرونا از دیگر خدمات بین المللی جمعیت هلال احمر است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کرمان در حاشیه بازدید مدیرعامل گروه صنعتی لاستیک بارز از بخش‌های مختلف مرکز بین المللی آموزش‌های تخصصی امدادونجات و پایگاه امدادی پشتیبانی جمعیت هلال احمر افزود: کارخانه صنعتی لاستیک بارز یکی از حامیان همیشگی و همراه جمعیت هلال احمر استان کرمان در ارائه خدمات امدادی و عام المنفعه در طی سال‌های اخیر بوده است.

فلاح به ضرورت دائمی شدن پایگاه امدادونجات جاده‌ای لاستیک بارز اشاره کرد و گفت: این پایگاه حوادث جاده ای، مفقودی، سقوط در چاه و .. را در محور‌های مواصلاتی کرمان- بافت، کرمان-بردسیر و کرمان-ماهان را پوشش می‌دهد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار