سفارت روسیه در آمریکا اظهارات مشاور امنیت ملی کاخ سفید درباره حادثه نورد استریم را شکلی از «روسیه هراسی» قلمداد کرد.

سفارت روسیه در واشنگتن امروز شنبه به اظهارات جیک سالیوان، مشاور امنیت ملی کاخ سفید درباره نشت خط لوله گازنورد استریم، واکنش نشان داد و آمریکا را به «روس هراسی عمیقا ریشه دار» و جلوه دادن تصویر «شیطانی» از روسیه متهم کرد.

در بیانیه سفارت روسیه آمده است که اظهارات سالیوان در «تضاد با منطق ابتدایی» است چرا که سالیوان آمریکا و متحدان ناتو به عنوان متهمان در حادثه نشت گاز خط لوله نورد استریم را کنار گذاشته است و طرف دیگری را به عنوان متهم حادثه نشان می‌دهد.

روسیه همچنان خواستار مطالعه جامع و عینی همه شرایط پیرامون این حادثه است. سفیر روسیه در سازمان ملل گفت هرگونه تحقیق در مورد خرابکاری در خط لوله نورد استریم بدون مشارکت مسکو باعث ایجاد شک و تردید در آن تحقیق خواهد شد.

مشاور امنیت ملی کاخ سفید، در کنفرانس خبری روزانه خود نسبت به الحاق بخشی از اوکراین به روسیه واکنش داد و اعلام کرد دولت آمریکا به این بهانه‌ها قصد دارد تحریم‌های خود علیه مسکو را افزایش دهد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۲۴ ۰۹ مهر ۱۴۰۱
بی خود کرده روسهای مهربان مگر چکار کردن؟ به یک کشور حمله کردن و مقداری از خاک اضافی آنرا به زور می خواهند به خاک خودشان ملحق کنن چه اشکالی داره؟
آخرین اخبار