آقایی:

محصولات فرهنگی بیگانه رفتارهای متناسب با آن را‌ ترویج می‌دهد

دبیر قرارگاه بازارپردازی شورای فرهنگ عمومی کشور گفت: محصولات فرهنگی بیگانه در مدارس باعث می شود رفتارهای متناسب با آن در جامعه رشد کند.

نشست اقتصاد بازار پردازی فرهنگی با مشارکت کننده‌های حوزه‌های «آموزشی، پرورشی و تفریحی» با هدف توسعه زنجیره محصولات فرهنگی شخصیت‌محور به ریاست سید امیرآقایی و باحضور تولید کننده‌های ارشد این حوزه در سالن اجتماعات ساختمان مرکزی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزارشد.

 آقایی دبیر قرارگاه بازارپردازی شورای فرهنگ عمومی کشور هدف از این نشست را جایگزینی مصرف کالا‌های فرهنگی داخلی بجای خارجی اعلام کرد وگفت: جهت ترویج سبک زندگی ایرانی اسلامی و حمایت از محصولات فرهنگی شخصیت‌محور، قرارگاه بازارپردازی صنایع فرهنگی در دبیرخانه شورای فرهنگ عمومی تشکیل شده است.

وی گفت: ماموریت قرارگاه بازارپردازی صنایع فرهنگی، حمایت از کسب و کار‌های بازارپردازی در زمینه اصلاح مصرف کالا‌های فرهنگی است؛ زیرا محصولات فرهنگی بیگانه در مدارس، مهد‌ها و محیط‌های تفریحی و سرگرمی، باعث می‌شود رفتار‌های متناسب با آن در جامعه رشد کند. این در حالی است که اگر زنجیره محصولات فرهنگی شخصیت‌محور متناسب با فرهنگ بومی و ایرانی در جامعه آموزشی، پرورشی، تفریحی و سرگرمی، مورد استفاده قرار گیرد، عملا زمینه توسعه رفتار‌های فرهنگی بومی در مقابل رفتار‌های فرهنگی بیگانه فراهم می‌شود.

سید امیر آقایی در ادامه نشست گفت: اکنون یک معضل اساسی وجود دارد، تولید کنندگان خود را بی مشتری می‌بینند و مشتریان به دنبال محصولات فرهنگی ایرانی اسلامی هستند، ولی آن را پیدا نمی‌کنند. جلسه حاضر که هفتمین جلسه، از جلسات هفته‌های اقتصاد بازارپردازی است، درصدد یافتن راه حل میانی و واسطه‌ای برای توسعه محصولات فرهنگی کودک و نوجوان هست.

درادامه نشست، مدیران آموزش و پرورش، برخی مدارس شاخص؛ سازمان بهزیستی، پارک ارم و سایر مدعوین دیدگاه و نظرات خود با موضوع بازارپردازی فرهنگی بیان کردند.

 در پایان نشست، ظرفیت رویداد هم‌آورد بازارپردازی تهران به عنوان رویداد محوری برای معرفی کسب و کار‌های بازارپردازی فرهنگی و ایجاد بستر لازم برای مشارکت فعالان حوزه‌های آموزشی، پرورشی، تفریحی و سرگرمی معرفی شد.

برچسب ها: فرهنگ ، بیگانه ، جامعه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.