در سفر رئیس‌جمهور به استان چهارمحال و بختیاری ۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای جاده گورمیزه اختصاص داده شد.

معاون مهندس و ساخت اداره‌کل راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه در سفر رئیس‌جمهور به این استان ۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای جاده گورمیزه اختصاص داده شد، گفت: با تامین اعتبار روند اجرایی این طرح شتاب بیشتری گرفته است.

حمید ربیعی افزود: جاده گورمیزه در حدفاصل شهر اردل تا دوپلان به طول ۱۴ کیلومتر در حال احداث است و تاکنون از بیش از ۴۰ درصد پیشرفت برخوردار شده است.


بیشتر بخوانید


وی ادامه داد: از ابتدای اجرای این طرح همزمان با سال ۸۸ تا پایان سال ۱۴۰۰، حدود ۱۲۶ میلیارد تومان اعتبار جذب این طرح شده است و در اعتبارات سال ۱۴۰۱ نیز ۶۶ میلیارد تومان و در اعتبارات سفر رییس‌جمهور ۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای این طرح پیش‌بینی شده است.

معاون مهندس و ساخت اداره‌کل راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه جاده گورمیزه نسبت به دیگر طرح‌های راهسازی استان از منابع اعتباری بهتری برخوردار است، تصریح کرد: چنانچه در سال‌های آینده نیز اعتبار خوبی به این طرح اختصاص یابد پیش‌بینی می‌شود که این طرح در پایان سال ۱۴۰۳ به بهره‌برداری برسد.

ربیعی با بیان اینکه جاده گورمیزه مسیر شهرکرد به خوزستان را ۳۰ کیلومتر کوتاه‌تر می‌کند، اظهار داشت: علاوه‌بر آن نقاط حادثه‌خیز این محور نیز از جمله گردنه باجیگران حذف می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: این محور ارتباطی دارای چهار دستگاه تونل و چهار دهانه پل است که تاکنون سه دستگاه پل به طول ۱۵۰، ۱۲۵ و ۵۰ متر حفاری شده و حفاری تونل بزرگتر این محور به طول یک هزار و ۶۷۰ متر نیز رو به اتمام است و تاکنون یک هزار و ۲۰۰ متر آن حفاری شده است.

ربیعی با بیان اینکه تاکنون عملیات خاکبرداری ۷۰ درصد محور اردل به دوپلان انجام شده است، افزود: همچنین مراحل احداث پل‌ها نیز در دست اجراست بطوریکه برای ۲ قطعه تعیین پیمانکار شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار