کمک هزینه عینک برای ۶۵ کودک نیازمند در مهاباد

کارشناس پیشگیری اداره بهزیستی مهاباد گفت: در طرح پیشگیری از تنبلی چشم، ۶۵ نفر از کودکان این شهرستان به عینک و معاینات بیشتر به پزشک معرفی شدند.

مهین اختری راد کارشناس پیشگیری اداره بهزیستی مهاباد گفت: پارسال برای ۶۰ نفر از کودکان شهرستان عینک تجویز شد و ۵ نفر هم برای معاینات بیشتر به پزشک متخصص معرفی شده بودند.

وی در خصوص اجرای طرح پیشگیری از تنبلی چشم «آمبلیوپی» کودکان در سال ۱۴۰۰ نیز گفت: این طرح چند سال گذشته به دلیل شیوع بیماری کرونا چندان مورد استقبال والدین قرار نگرفت و سال گذشته در مناطق شهری و روستایی مهاباد تنها ۲ هزار ۸۵۰ نفر در آن مشارکت کردند.

اختری راد تاکید کرد: آمبلیوپی یا تنبلی چشم یک مشکل بینایی است که حدود ۲ تا سه درصد افراد جامعه گرفتار آن هستند و اگر به موقع درمان نشود باعث اثرات جدی بر زندگی آنان می‌شود، در این بیماری یک چشم که به آن چشم تنبل یا آمبلیوپ می‌گویند، باعث می‌شود دید مرکزی به خوبی تکامل پیدا نکند.

به گفته کارشناس پیشگیری اداره بهزیستی مهاباد، اگر چه چشم آمبلیوپ ظاهری طبیعی و توانایی دیدن را دارد، ولی مغز این چشم را خاموش می‌بیند و تنها چشم بهتر را برای دیدن انتخاب می‌کند در صورت عدم درمان آمبلیوپی، کاهش دید تا آخر عمر باقی می‌ماند.
پیشگیری از تنبلی چشم و اختلال‌های بینایی به عنوان یکی از اهداف سازمان بهداشت جهانی تا سال ۲۰۲۰ تعیین شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.