پایداری هوا و آفزایش آلاینده‌ها پدیده غالب در آذربایجان غربی است

رئیس اداره پیش بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان غربی گفت: طبق نقشه‌های پیش بینی و پیش‌یابی، پایداری هوا و افزایش آلاینده‌ها پدیده غالب در آسمان این استان تا روز دوشنبه است.

مهدی صابری رئیس اداره پیش بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان غربی گفت: البته از عصر دوشنبه از میزان و غلظت آلاینده‌ها به علت ناپایداری هوا و وزش باد کاسته می‌شود، ولی از روز چهارشنبه هفته جاری مجدد این آلاینده‌ها در هوای مناطق مختلف استان افزایش می‌یابد.

وی با بیان اینکه نقاط پر جمعیت و پر تردد شهر‌های بزرگ استان محل تجمع این آلاینده‌هاست، افزود: سردی هوا این وضعیت را تشدید می‌کند و مه آلودگی و وارونگی دما پدیده غالب است.

صابری از شهروندان بویژه افراد سالمند و دارای بیماری تنفسی و قلبی خواست تا رفع آلاینده‌های هوا نسبت به رعایت هشدار‌ها و توصیه‌های آتی صادره اهتمام داشته باشند و از تردد در سطح شهر‌های بزرگ و مراکز اصلی خودداری کنند.

رئیس اداره پیش بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان غربی با اشاره به افزایش دمای استان از روز سه‌شنبه هفته گذشته گفت: در ۲۴ ساعت گذشته هوای آذربایجان غربی پایدار بوده و هیچ پدیده خاصی برای آن گزارش نشده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.