وزیر امور خارجه آلمان امروز چهارشنبه در مورد اینکه کشوری بتواند مقابل تصمیم گیری‌ها در اتحادیه اروپا را بگیرد، انتقاد کرد.

آنالنا بائربوک، وزیر امور خارجه آلمان که امروز در یک نشست خبری در لیسبون پرتغال حضور داشت خواست تا نحوه تایید مصوبات نهایی اتحادیه اروپا از حالت اجماع به رای گیری براساس موافقت اکثریت تغییر کند.

به گزارش خبرگزاری رویترز، بائربوک گفت که رای گیری براساس نظر اکثریت می‌تواند به نتایج عادلانه تری برای همه منجر شود.

این مقام ارشد اتحادیه اروپا در ادامه انتقاد‌های خود گفت که کشور‌های اتحادیه اروپا حتی قادر نیستند یک بیانیه مطبوعاتی صادر کنند چراکه نمی‌توانند در مورد عبارات با هم به توافق برسند.

این اظهارات در حالی مطرح شد که اولاف شولتس صدر اعظم این کشور هم چند ماه پیش گفته بود که اتحادیه اروپا دیگر توان ادامه این وضعیت که در آن تک تک کشور‌ها حق وتو دارند را ندارد.

اولاف شولتس تصریح کرد که وضعیت فعلی باعث می‌شود اتحادیه اروپا از قدرت لازم برای تصمیم‌گیری در خصوص امنیت و سیاست خارجی خود برخوردار نباشد.

او تأکید کرد: «به بیان ساده، اگر ما می‌خواهیم صدایمان در جهانی که عرصه رقابت قدرت‌های بزرگ است شنیده شود نمی‌توانیم دیگر نظام مبتنی بر وتوی تک تک کشور‌ها را مثلاً در زمینه سیاست خارجی ادامه بدهیم.»

صدراعظم آلمان یک ماه بعد هم اظهاراتش را تکرار کرد و گفت که لازم است شیوه تأیید مصوبات در اتحادیه اروپا تغییر کند. صدراعظم آلمان گفت در شرایطی که قرار است تعداد اعضای اتحادیه اروپا افزایش پیدا کند لازم است شیوه تأیید مصوبات این بلوک به رأی‌دهی بر اساس اکثریت تغییر پیدا کند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار