معاون آموزش ابتدایی وزیر آموزش و پرورش مطرح کرد؛

اجرای طرح زبان آموزی در ۸۳۰۰ مدرسه روستایی

نجفی پازوکی از اجرای طرح زبان آموزی به دانش آموزان پایه اول ابتدایی در ۸ هزار و ۳۰۰ مدرسه روستایی خبر داد.

معصومه نجفی پازوکی در نشست تخصصی  با آموزگاران مجری طرح زبان آموزی پایه اول ابتدایی استان کرمان گفت: از هفته نخست آبان امسال که معلمان، آموزش نشانه‌های زبان‌شناسی را در مدرسه‌ها آغاز کردند، نخستین بسته جامع زبان‌آموزی برای آموزش دانش‌آموزان پایه اول دبستان در قالب ۱۵ بسته آموزشی تولید و به همه مدرسه‌های روستایی کشور ارسال شد و به عنوان خودآموز در اختیار معلمان قرار گرفت.  

او افزود: به معلمان مجری طرح زبان آموزی پایه اول ابتدایی تکلیف شد با گروه‌بندی دانش‌آموزان، فلش‌کارت‌ها و کتاب‌های داستانی را که در این بسته‌ها به تعداد گروه‌های کلاس تولید شده در اختیار دانش‌آموزان قرار دهند و با استفاده از فایل‌های صوتی به صورت گام‌به‌گام و از طریق بازی، کلمات هدف را به آن‌ها آموزش دهند.

معاون آموزش ابتدایی وزیر آموزش و پرورش بیان داشت: تاکنون ۱۰ بسته از این مجموعه های آموزشی به ۸ هزار و ۳۰۰ مدرسه روستایی ارسال شده و بسته ۱۱ آن نیز در حال آماده‌سازی و ارسال است.

او تصریح کرد:  با اجرای این طرح، یکی از استانداردترین ابزار‌های آموزشی روی میز دانش‌آموزان پایه اول مدرسه‌های روستایی کشور قرار گرفته است و مهارت‌های زبانی این دانش‌آموزان که عامل اصلی تکرار پایه آن‌ها در سال‌های گذشته بود، برطرف خواهد شد.

نجفی پازوکی گفت: برای ارتقای آموزش معلمان و به‌طور ویژه معلمان روستا نیز شبکه آموزش معلمان را ایجاد کرده‌ایم و با تشکیل ۱۲هزار حلقه ۱۰ نفره معلم، شرایط شکل‌گیری گفتمان‌سازی علمی بین معلمان را فراهم کردیم تا به‌وسیله این حلقه‌ها، تجربه‌های آموزشی خود را با یکدیگر به اشتراک بگذارند.

او افزود: همچنین با ایجاد عوامل انگیزشی برای همکاران اعلام کرده‌ایم در پایان سال با برگزاری جشنواره آموزش ابتدایی، بهترین طرح درس‌ها و طراحی‌های آموزشی این ۱۲هزار حلقه انتخاب خواهند شد.

معاون آموزش ابتدایی وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه دانش‌آموزان امروز پایه ابتدایی قابل مقایسه با دانش‌آموزان دهه‌های گذشته نیستند و نمی‌توان با اصول و قواعد چند دهه پیش به آن‌ها آموزش داد، بیان کرد: برای ارتقای سطح کیفی آموزش، چاره‌ای جز گفتمان‌سازی علمی با معلمان نداریم و تنها با انتقال معلم به وادی گسترده و عمیق روش‌های آموزش جدید می‌توان مشکلات آموزشی دانش‌آموزان مدرسه‌های روستا را کاهش داد و زمینه رسیدن آن‌ها به شایستگی‌های پایه را فراهم کرد.

او با تاکید بر اینکه باید در دوره ابتدایی افق درک دانش آموزان را گسترش داد، بیان کرد: اگر فضای کلاس درس به فضای زندگی تبدیل شود، تربیت انسان تمام ساحتی محقق می‌شود.
دوره ابتدایی پایه و اساس نظام تعلیم و تربیت و توسعه کشور است

رضا رضایی، مدیر کل آموزش و پرورش استان کرمان نیز در این جلسه  با بیان اینکه  دوره ابتدایی پایه و اساس نظام تعلیم و تربیت و توسعه و پیشرفت کشور است، گفت: سرمایه‌گذاری در دوره ابتدایی بسیار ضروری است و ‏در سند تحول بنیادین هم بر تخصیص منابع ویژه به دوره ابتدایی تاکید شده است.

او تربیت دانش آموزانی در تراز جمهوری اسلامی ایران و تمام ساحتی را مهم ترین راهبرد آموزش و پرورش استان کرمان دانست و بیان داشت: نقش آموزگاران دوره ابتدایی به ویژه معلم کلاس اول ابتدایی در تحقق این مهم انکار ناپذیر است.

مدیر کل آموزش و پرورش استان کرمان با بیان اینکه رابطه معلم با دانش آموز در دوره ابتدایی رابطه مراد و مریدی است و دانش آموز به معلم به عنوان یک منجی نگاه می کنند،  افزود: تمامی حرکات، رفتار و کردار معلم برای دانش آموز الگو است.

 او با اشاره به پیشرفت فناوری و تکنولوژی روز دنیا بیان کرد: توانمند سازی معلمان به ویژه آموزگاران دوره ابتدایی، ضرورتی انکار ناپذیر است.

رضایی تاکید کرد: باید در مدارس، علاوه بر آموزش، تربیت و مهارت آموزشی را نیز آموزش دهیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار