از ابتدای امسال سوانح رانندگی رزن افزایش دو برابری داشته است که علاوه بر تلفات انسانی هزینه‌های اقتصادی و اجتماعی ناشی از آن را به دنبال دارد.

 فرمانده انتظامی شهرستان رزن گفت: امسال سوانح رانندگی منجر به فوت برون شهری رزن نسبت به سال گذشته افزایش دو برابری داشته و تصادفات جرحی ۵۰درصد افزایش داشته است.

سرهنگ علیجانی افزود: عوامل بروز سوانح رانندگی در شهرستان رزن خطای انسانی، عامل خودرو و راه‌ها از دلایل بروز تصادفات محسوب می‌شود.

او با بیان اینکه پلیس هم اقدامات برای ارتقای فرهنگ ترافیکی مردم دنبال می‌کند، گفت:آموزش فرهنگ ترافیکی برای ۴هزار نفر، برخورد با تخلفات رانندگی به ویژه تخلفات حادثه ساز به تعداد ۸۹هزارو ۱۳۶مورد و ۸۰هزار مورد تذکر لسانی به رانندگان خودرو‌ها بوده و ۳۴۷مورد خودرو توقیف شده است

رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای شهرستان رزن هم گفت:در یکسال گذشته تمام نقاط حادثه خیز شهرستان شناسایی شده که از ۱۳نقطه حادثه خیز جاده‌ای رزن ۶مورد ایمن سازی شده است.

یمینی افزود:این نقاط شامل اجرای حفاظ میانی رزن به قروه، رزن به دمق با ۱۰میلیارد تومان به طول ۶کیلومتر، خاکریزی و ایمن سازی نقاط پرتگاهی، اصلاح شیب عرضی به طول ۵کیلومتر در محور رزن به آوج، نصب تابلو و علائم، احداث سرعت کاه و چراغ چشمک زن، همچنین اصلاح نقطه حادثه خیز تقاطع روستای امیریه با اجرای دوربرگردان استاندارد در دست اجرا است.

فرماندار رزن نیز گفت: در حوزه راه از مصوبات سفر رئیس جمهور به استان همدان ۱۳۰میلیارد تومان برای تکمیل کریدور شمال استان،۷۰میلیارد تومان برای کنار گذر رزن و برای نقاط حادثه خیز ۲۰میلیارد تومان اعتبار پیش بینی شده است.

علی اصغر غفاری‌آثار افزود: همچنین برای اصلاح تمام نقاط حادثه خیز کل شهرستان اعتبار مجدد دیگر از محل راه و شهرسازی تقاضا شده که ۲۰میلیارد تومان کفاف اصلاح ۶نقطه حادثه خیز را نمی‌دهد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.