کارکنان شرکت خرده‌فروشی آمریکایی «آمازون» در انگلیس در اعتراض به ساعات کاری طولانی و دستمزد پایین دست به اعتصاب زدند.

کارکنان شرکت آمازون انگلیس امروز (چهارشنبه) نسبت به پرداخت دستمزد‌ها دست به اعتراض زدند.

به گزارش رویترز، اتحادیه‌های کارگری می‌گویند تورم فزاینده اعضای شرکت را به اعتصاب واداشته است. این اولین باری است که کارکنان یک شرکت فناوری آمریکایی در انگلیس دست به اعتصاب می‌زنند.

یکی از اعضای اتحادیه می‌گوید: «کارگران مجبورند شیفت‌های فوق العاده طولانی کار کنند، فقط برای گذران زندگی، فقط برای فراهم کردن غذا برای خانواده‌هایشان. ما باید وضعیت بهتری داشته باشیم».

انگلیس در هفته‌های اخیر با موجی از اعتصابات رو به رو بوده است. کارشناسان وضعیت اخیر را شدیدترین موج اعتصابات از زمان نخست وزیری مارگارت تاچر دانسته‌اند. در این بین، اعتصاب کارکنان بهداشت و درمان و بخش حمل‌ و‌ نقل از دیگر بخش‌ها پر رنگ‌تر بوده است.

دولت انگلیس اعلام کرده که اعتصاب وضعیت خطرناکی را برای سیستم بهداشتی و درمانی انگلیس به وجود آورده است. از سوی دیگر، معاون وزیر حمل و نقل انگلیس نیز می‌گوید هزینه اعتصاب‌های کارکنان راه آهن برای این کشور به بیش از یک میلیارد پوند رسیده است.

دولت انگلیس در ماه‌های گذشته تا حدی دستمزد‌ها را افزایش داده، اما اتحادیه‌ها بر این باورند که این میزان افزایش دستمزد با تورم هماهنگی ندارد و با جهش قیمت انرژی، مردم برای تامین معاش خود به شدت دچار مشکل شده‌اند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار