دانش آموزان آذربایجان غربی عازم اردو‌های راهیان نور شدند

مسئول بسیج دانش آموزی آذربایجان غربی گفت: اعزام دانش آموزان این استان به اردو‌های راهیان نور و مناطق عملیاتی دفاع مقدس در جنوب کشور آغاز شده است.

سرهنگ پاسدار رضا خلیل نژاد مسئول بسیج دانش آموزی آذربایجان غربی گفت: ۲۳۰ نفر از پسران دانش آموز مقطع متوسطه با پنج اتوبوس در این کاروان اردویی حضور دارند.

وی با بیان اینکه در طول مسیر برنامه‌های متنوع فرهنگی برای دانش آموزان اجرا می‌شود، افزود: یک روحانی در هر اتوبوس پاسخگوی سوالات و شبهات دانش آموزان خواهد بود و ضمن برگزاری مسابقات مختلف به برندگان جوایزی اهدا می‌شود.

مسئول بسیج دانش آموزی آذربایجان غربی گفت: بازدید از یادمان‌های علقمه، فتح المبین، کربلای چهار، یادمان اروند کنار و عملیات والفجر هشت، یادمان‌های شهدای هویزه، شهدای اندیمشک، شهدای اهواز و منطقه طلاییه نیز از محل‌های بازدید دانش آموزان در این اردوی معنوی خواهد بود.

به گفته وی، سهمیه امسال آذربایجان غربی برای اعزام به اردو‌های راهیان نور مناطق عملیاتی جنوب ۴۵۰ نفر است که در قالب ۲ کاروان شامل دختران و پسران بوده به صورت جداگانه به این مناطق تا عید نوروز اعزام خواهند شد.

سرهنگ خلیل نژاد اضافه کرد: این اردو برای هر کاروان پنج روز است و تلاش می‌شود تا از نظر تربیتی، فرهنگی تاثیر مطلوبی بر دانش آموزان داشته باشد.

به گفته مسئول بسیج دانش آموزی سپاه شهدای آذربایجان غربی، آشنایی نسل جوان با فرهنگ ایثار و شهادت، ایجاد روحیه اقتدار و اعتماد به نفس، معرفی الگو‌ها و اسطوره‌های واقعی و اصیل، حفظ آثار و ارزش‌های انقلاب اسلامی، ایجاد روحیه عشق به وطن در نسل جوان از اهداف این اردوی تربیتی است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.