به دنبال شناسایی یک شبکه از خرابکاران اوکراینی در بلاروس، رئیس‌جمهور این کشور زلنسکی را «شپش» خواند.

رئیس جمهور بلاروس معتقد است که ولادیمیر زلنسکی از آماده سازی خرابکاری در این کشور اطلاع داشت، زیرا چنین عملیاتی بدون رضایت مقاقمات بلندپایه انجام پذیر نیست.

به گزارش اسپوتنیک، الکساندر لوکاشنکو روز سه شنبه از دستگیری یک تروریست سرویس ویژه اوکراین و همدستانش که در تلاش برای حمله پهپادی به هواپیمای روسی A-۵۰ آواکس در فرودگاهی در نزدیکی مینسک دست داشتند، خبر داد.

او در ادامه گفت: یک روس که در کریمه زندگی می‌کرد و همچنین دارای پاسپورت اوکراینی بود، توسط کی یف استخدام شده و در این اقدام خرابکارانه شرکت داشته است. به گفته او، این خرابکار روس توسط نیرو‌های مسلح اوکراین آموزش دیده است. لوکاشنکو گفت که در نتیجه خرابکاری، هواپیمای A-۵۰ آسیب جدی ندیده است، اما مینسک از روسیه خواسته است که این هواپیما را جایگزین کند.

لوکاشنکو افزود: از این موضوع تنها می‌توان یک نتجیه گرفت. من تا به حال به نوعی فکر می‌کردم که اوکراین به صلح نیاز دارد و زلنسکی در حال تلاش برای مردمش است. زلنسکی مانند یک «شپش» می‌ماند چراکه به دنبال بلاروس دویده و با تقاضای پیمان عدم تعرض اعلام می‌کند که بیایید توافق کنیم.

رئیس جمهور بلاروس در ادامه تاکید کرد: البته بنده در جواب گفته ام که ما قصد حمله نداریم، ولی آن‌ها مکررا اعلام می‌کنند بهتر است تحت نظارت سازمان ملل متحد توافقنامه‌ای مبنی بر عدم تعرض امضا کنیم. همگی، گفته‌های من را در رابطه با این موضوع شنیدند. ولی اتفاقی که افتاد نشان دهنده نوعی دعوت به چالش است.

لوکاشنکو در ادامه سخنان افزود: آن‌ها یک پهپاد کوچک را انتخاب کردند. اما این پهپاد کوچک ساخت چین که در فروشگاه‌های ما نیز فروخته می‌شود، در آمریکا خریداری شده و سپس به اوکراین برده شده است. این فرد و سایر افرادی که در این موضوع دست داشتند در اوکراین آموزش دیدند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۵۱ ۱۶ اسفند ۱۴۰۱
خیلی کار بزرگی کرده،باعث افتخار حامیان روسیه است.گفتن کلمه شپش کار هر کسی نیست.فقط چند نفر در دنیا هستند که از این فحش ها بلدند،.باضافه ساپینتو که فحش پرتقالی زیاد تکیه کلامش هست،فحش موزی،لیمویی،و شپشی هم طرفداران روسیه زیاد بلدن.تا تیر می خورن فحش میدن....
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۳۴ ۱۷ اسفند ۱۴۰۱
فحاش اربابت آمریکاست
آخرین اخبار