تجهیز ۴۰۰ کلاس درس برای اسکان مسافران نوروزی در سیرجان

فرماندار سیرجان گفت: علاوه بر هتل ها و مهمانپذیرها، ۴۰۰ کلاس درس برای اسکان مسافران نوروزی در سیرجان تجهیز شده است.

علی یعقوبی پور با بیان اینکه شهر جهانی گلیم شیرکی پیچ سیرجان، آماده استقبال از مسافران نوروزی است، گفت: با توجه به در پیش‌بودن تعطیلات نوروز ۱۴۰۲، ۲۵باب مدرسه در قالب ۴۰۰ کلاس درس برای اسکان مسافران و گردشگران نوروزی در نظر گرفته شده است.

او افزود: بیمارستان‌ها و تیم‌های بهداشتی و درمانی، هلال احمر، نیروی انتظامی و کشیک‌های مختلف صنوف مختلف از یک هفته قبل از عید نوروز برای رفاه حال مسافران نوروزی آماده هستند و در مسیر‌های ورودی شهرستان مستقر خواهند شد.

فرماندار سیرجان تصریح کرد: با توجه به اینکه شهرستان سیرجان در موقعیت جغرافیایی مسیر مواصلاتی مسافران بنادر جنوب و استان هرمزگان، فارس و شیراز، یزد و کرمان قرار دارد همه ساله در ایام تعطیلات نوروزی پذیرای مسافران زیادی است و تمهیدات پذیرایی و اسکان لازم دیده شده است.

یعقوبی پور این شهرستان را دارای جاذبه‌های گردشگری متعددی از جمله باغ سنگی، کفه نمک، قلعه سنگ، یخدان‌های ۲ قلو، بازار‌های ۲ قلو و کاروانسرا، شاه فیروز، میرزبیر، بازارچه‌های تجاری، سرو یک هزار ساله امامزاده احمد(ع) و بقاع متبرکه امامزادگان و مکان‌های خوش آب و هوای بخش‌های پاریز و بلورد و چهارگنبد عنوان کرد.

سیرجان در ۱۸۰ کیلومتری جنوب غربی مرکز استان کرمان قرار دارد و یکی از شهرستان‌های بزرگ بعد از مرکز استان است که دارای معادن غنی سنگ آهن و منطقه ویژه اقتصادی است که یک شهر جذاب صنعتی و معدنی هم محسوب می‌شود.

از سوغات این شهرستان می‌توان به گلیم شریکی پیچ، شیرینی مسقطی، کماچ سهن، قاووت و پسته را می‌توان نام برد.  گلیم شریکی پیچ سیرجان در سال ۱۳۹۶ به ثبت جهانی رسید. 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار