بیش از ۵۰ درصد دموکرات‌ها نامزدی بایدن را نمی‌خواهند

نتایج یک نظرسنجی جدید نشان می‌دهد که بیشتر از نیمی از دموکرات‌های آمریکا رئیس‌جمهور کنونی را مناسب برای نامزدی دوباره این منصب نمی‌دانند.

نظرسنجی که به تازگی آسوشیتدپرس بین هزار و ۲۳۰ نفر از ۱۳ تا ۱۷ آوریل برگزار کرده است، نشان می‌دهد که تنها ۴۷ درصد از دموکرات‌ها در آمریکا خواهان نامزدی دوباره «جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا، در انتخابات ۲۰۲۴ این کشور هستند.

البته افرادی که با نامزدی او موافق نیستند می‌گویند چنانچه بایدن دوباره نامزد انتخاباتی شود، بازهم از او حمایت خواهند کرد، و در این میان تنها ۲۵ درصد از افراد دموکرات زیر ۴۷ سال قاطعانه می‌گویند از او حمایت می‌کنند.

۸۱ درصد از دموکرات‌ها هم می‌گویند که اگر بایدن در نامزدی انتخابات موفق شود، از او حمایت خواهند کرد، ۷۸ درصد از دموکرات‌ها از عملکرد بایدن راضی هستند، اما در کل جمعیت میزان رضایت تنها ۴۲ درصد است.

همچنین در کل جمعیت آماری آمریکا ۵۶ درصد از شهروندان اعلام کردند که تمایلی به حمایت بایدن ندارند و ۲۶ درصد می‌خواهند که بایدن را برای دومین بار به عنوان نامزد دموکرات‌ها ببینند. دلیل اصلی دموکرات‌هایی که تمایل به نامزدی بایدن ندارند، سن بالای اوست، آن‌ها می‌گویند او اکنون ۸۲ ساله است و در انتهای دومین دو ریاست جمهوری ۸۶ ساله خواهد شد.

یکی از افراد می‌گوید با وجود آنکه علاقه به عملکرد بایدن در کاخ سفید دارد، اما به نظر او اکنون دیگر برای این کار خیلی مسن است، فرد دیگری هم می‌گوید که احتمالا بایدن دیگر اطلاعات به روز شده در اختیار نداشته باشد.

در حال حاضر بایدن پیرترین رئیس‌جمهور تاریخ آمریکاست. او در سفر هفته گذشته خود به ایرلند خطاب به خبرنگاران گفت: «هدفم نامزدی دوباره در انتخابات است، تصمیمم را گرفتم و از قبل رو آن فکر کرد، به زودی ان را رسمی اعلام می‌کنم.» خبرگزاری آسوشیتدپرس هم پیشتر اعلام کرده بود که بایدن این تصمیم را سه‌شنبه هفته جاری (۲۵ آوریل) اعلام خواهد کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار