پیش‌بینی افزایش تولید انرژی در نیروگاه‌های برق‌آبی

معاون بهره‌برداری شرکت توسعه منابع آب و نیرو از افزایش تولید برق در نیروگاه‌های برق‌آبی سد‌های گتوند علیا، کارون ۴، سیمره، رودبار لرستان و سردشت خبر داد.

وحید ایزدی با اشاره به پر شدن ۸۵ درصد از ظرفیت سد‌های گتوند علیا و کارون‌۴ گفت: پیش‌بینی می‌شود که برق تولید شده از نیروگاه‌های برق آبی این دو سد نسبت به سال گذشته ۳۰ درصد افزایش داشته باشد.

وی افزود: تعمیرات اساسی واحد‌های نیروگاهی سد‌های تحت بهره برداری شرکت توسعه منابع آب و نیروی ایران به پایان رسیده و تلاش می‌شود که رهاسازی آب برای فعالیت این نیروگاه‌ها متناسب با مصرف کشاورزی پایین دست باشد.

 معاون بهره‌برداری شرکت با اشاره به آبگیری سد چمشیر در پایان سال ۱۴۰۱ گفت: دو واحد از نیروگاه برق آبی این سد به ظرفیت ۵۵ مگاوات نیز اواسط تیرماه وارد شبکه می‌شود.

وی ادامه داد: شرکت بهره برداری شرکت توسعه منابع آب و نیروی ایران متولی نگهداری و بهره برداری از نیروگاه‌های برق آبی سد‌های گتوند علیا و کارون ۴ به ظرفیت ۲ هزار مگاوات، سیمره به ظرفیت ۴۵۰ مگاوات، داریان ۲۱۰ مگاوات، سردشت ۱۵۰ مگاوات و رودبار لرستان ۴۵۰ مگاوات است و از مجموعه این سد‌ها ۳ هزار و ۳۰۰ مگاوات برق تولید می‌کند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار