در پی تشدید حملات در سرزمین‌های اشغالی، رسانه‌های صهیونیستی می‌گویند مقامات این رژیم به دنبال پایان دادن به عملیات نظامی هستند.

شبکه المیادین به نقل از کانال ۱۳ رژیم صهیونیستی می‌گوید مقامات امنیتی و نظامی به نتانیاهو گفتند که ممکن است به دنبال پایان عملیات نظامی باشند.

پیش از این نیز، روزنامه هاآرتص گزارش داده بود دولت بایدن به رژیم صهیونیستی پیام داده که به عملیات خود در نوار غزه پایان دهد.

رسانه‌های صهیونیستی می‌گویند دولت بایدن نگران است که نبرد در نوار غزه به یک درگیری چند جبهه‌ای تبدیل شده و موشک‌هایی که از لبنان یا سوریه به سمت سرزمین‌های اشغالی شلیک می‌شوند، افزایش پیدا کنند.

شب گذشته، ارتش رژیم صهیونیستی تایید کرد بیش از ۸۰۰ موشک و راکت از غزه به اراضی اشغالی شلیک شده، اما سامانه پدافند هوایی گنبد آهنین تنها توانسته است یک چهارم آن را رهگیری کند.
از بامداد روز سه شنبه جنگنده‌های رژیم صهیونیستی نوار غزه را هدف حملات سنگین خود قرار دادند که در جریان آن تاکنون ۲۸  فلسطینی از جمله چند کودک و زن شهید شدند. جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا نیز خواستار آتش‌بس فوری در غزه شده و وضعیت کنونی را «غیرقابل قبول» دانسته است.  

حماس می‌گوید پس از «پایان جنایات اسرائیل» آتش‌بس حاصل خواهد شد. خالد قدومی، یکی از اعضای جنبش در این خصوص گفته است: «کسی که این تجاوز را آغاز کرد، باید عواقب جنایات خود را به دوش بکشد. مسئله این نیست که فلسطینی‌ها باید چه کار کنند. سوال این است که جامعه بین المللی باید چه کاری انجام دهد. آتش بس زمانی به پایان می‌رسد که جنایات اسرائیل پایان یابد».

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار