سوم خرداد نماد همدلی مردم در دفاع از کشور است

فرماندار ویژه مهاباد گفت: سوم خرداد، نماد مقاومت، همدلی و اتحاد مردم و رزمندگان اسلام در دفاع از تمامیت ارضی کشور و پیروزی در مقابل دشمنان و نظام سلطه است.

حسن عباسی فرماندار ویژه مهاباد در آیین صبحگاه مشترک نیرو‌های مسلح شهرستان به مناسب سالروز آزادسازی خرمشهر گفت: سوم خرداد سالروز فتح خرمشهر نماد پیروزی، مقاومت، ایستادگی و ایثار ملتی است که با از خودگذشتگی و فداکاری بر دشمن بعثی پیروز شد.

وی با بیان اینکه دفاع مقدس گنجینه گوهرباری در تاریخ انقلاب اسلامی کشورمان است، افزود: سالروز آزاد سازی خرمشهر یادآور جانفشانی‌ها، رشادت‌ها و از خودگذشتگی‌های ملتی است که با ایمان به خداوند، اتحاد و پیروی از امام راحل در دفاع از وطن، حماسه‌ای جاودان خلق کردند.

فرماندار ویژه مهاباد با اشاره به اینکه امروز استقلال و امنیت کنونی کشور مرهون رشادت و از خودگذشتگی شهداست، ادامه داد: آن چیزی که موجب آزادسازی خرمشهر و شکست دشمن شد دفاع از استقلال، کیان انقلاب اسلامی، آرمان‌ها و باور‌هایی بود که در ملت بزرگ ایران وجود داشت.

عباسی اضافه کرد: عملیات بیت المقدس و آزادسازی خرمشهر نقطه عطف مقاومت ملت بزرگ ایران در دوران دفاع مقدس بود که روحیه خودباوری و اعتقاد قلبی را به ملت تزریق کرد.

وی یادآور شد: باید در تلاش باشیم تا سالروز حماسه فتح خرمشهر به عنوان الگویی ماندگار از فرهنگ و ارزش‌های دفاع مقدس، برای نسل‌های آینده کشور به خوبی تبیین و روحیه مقاومت در آن‌ها تقویت شود.

فرماندار مهاباد تاکید کرد: با بزرگداشت حماسه دلیرمردان آن عملیات، برای شادی ارواح مطهر شهدای حماسه و تجدید میثاق با امام راحل (ره) در پاسداری از خون آن عزیزان کوشا باشیم.

تجلیل از خانواده‌های معظم شهدا، ایثارگران و جانبازان دوران دفاع مقدس، غباروبی مزار شهدا و اجرای برنامه‌های فرهنگی در خصوص ارزش‌های دفاع مقدس از دیگر بخش‌های این مراسم بود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.