۱۶۰ هزار هکتار منطقه حفاظت شده در شهربابک

رییس اداره محیط زیست شهربابک گفت: منطقه حفاظت شده دهج با وسعت ۱۰۰ هزار هکتار و منطقه شکار ممنوع گودچاه با وسعت ۶۰ هزار هکتار دو منطقه تحت حفاظت، در حوزه شهرستان شهربابک هستند.

محمد حسین شمس الدینی، ضمن تبریک هفته محیط زیست، گفت: در حال حاضر در حوزه حیات وحش و شکار صید شهربابک ۴ نفر نیرو به عنوان محیط بان، وظیفه گشت، کنترل و حفاظت از مناطق شهرستان را به عهده دارند که این تعداد کافی نیست، اما سعی شده از ظرفیت مردمی شهرستان استفاده شود و تا الان با کمکی که مردم شهرستان به نیرو‌های محیط بان می‌دهند از لحاظ مراقبت از حیات وحش در وضعیت خوبی قرار داریم.

او افزود: گشت‌های یگان حفاظت مرتبا و در طول هفته هم به صورت بیتوته و شبانه و هم به صورت موردی و با تماس‌هایی که از سوی همیاران طبیعت به اداره محیط زیست شهربابک برقرار می‌شود، برقرار هستند.

شمس الدینی تصریح کرد: منطقه حفاظت شده دهج با وسعت ۱۰۰ هزار هکتار و منطقه شکار ممنوع گودچاه با وسعت ۶۰ هزار هکتار دو منطقه تحت حفاظت، در حوزه شهرستان شهربابک هستند.

او بیان کرد: در سال‌های اخیر شهربابک رو به صنعتی شدن پیش می‌رود و در حال حاضر تعداد زیادی از صنایع در شهربابک فعال هستند و وظیفه ذاتی اداره محیط زیست، پایش و جلوگیری از آلودگی سطح شهرستان است.

رییس اداره محیط زیست شهرستان شهربابک گفت: متاسفانه برخی صنایع کوتاهی‌هایی انجام می‌دهند، اما با پیگیری‌های در حال انجام و بازدید‌های مرتبی که از صنایع صورت می‌گیرد اقدامات خوبی در رفع آلودگی‌ها انجام شده، اما تا رسیدن به حد مطلوب فاصله داریم.

او با اشاره به اینکه شهربابک یکی از شهرستان‌هایی است که تنوع زیستی بالایی دارد گفت: گونه‌های مختلفی از انواع پستانداران از جمله کله بز، قوچ، میش، گورخر، گراز و... در شهربابک زیست می‌کنند.

شمس الدینی افزود: پرندگان متعددی در شهربابک وجود دارد که برخی از آنان اندمیک و در سطح کشور بی نظیر هستند که می‌توان برای مثل از زاغ بور، هوبره، کبک، تیهو، شاهین، عقاب و ... نام برد.

او تاکید کرد: با توجه به اینکه محیط زیست متعلق به همه مردم است و همه باید از آن حفاظت کنند و این یک وظیفه است از شهروندان خواهش می‌کنیم در هنگام استفاده از محیط زیست، ملاحظات را رعایت کنند تا به محیط زیست شهرستان آسیبی وارد نشود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار