وزارت خارجه و وزارت برق عراق، پرونده پرداخت بدهی این کشور به ایران بابت گاز را دنبال می‌کنند.

بهاء النوری، سخنگوی فراکسیون دولت قانون در پارلمان عراق اعلام کرد که پرداخت بدهی عراق به ایران با برخی سختی‌ها مواجه است و وزارت خارجه و برق به دنبال عبور از این پیچیدگی‌ها با طرف ایرانی است.

براساس گزارش الصباح، این نگاینده عراقی گفت: با ایران در این خصوص هماهنگی وجود دارد و این بدهی است که عراق بابت واردات گاز برای نیروگاه‌های خود باید بپردازد.

النوری ضمن اشاره به اینکه گاز ایران کم هزینه‌تر و مناسب است، گفت که این مساله از طریق وزارت خارجه و برق حل خواهد شد.

از سویی دیگر باسم الغریباوی، عضو کمیسیون برق و انرژی پارلمان عراق گفت که گاز ایران برای نیروگاه‌های برق عراق مهم است، عراق برای واردات گاز سالانه حدود ۱۰ تریلیون دینار پرداخت می‌کند، بنابراین ما به پرداخت بدهی‌ها برای تداوم دسترسی به گاز و تولید برق پایبند هستیم.

او در توضیح سخنان خود گفت: هرگونه توقف ساده واردات گاز، کشور را وارد بحران برق می‌کند، از این رو در تلاشیم مساله تامین گاز را علاوه بر سرمایه گذاری در نیروگاه‌های گاز عکاز و المنصوریه حل کنیم تا بتوانیم بخشی از گاز نیروگاه‌های برق را خود تامین کرده و به صورت جزئی به خودکفایی برسیم.

الغریباوی در پایان افزود پارلمان با حل همه مشکلات با کشور‌های همجوار موافق است، زیرا عراق به عنوان یک کشور بخش از محیط بین المللی است و باید از ارتباط، روابط و مشترک حمایت کرد و منافع این کشور را بر سایر منافع ترجیح داد.

برچسب ها: گاز ایران ، بدهی عراق
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۸
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۴۲ ۳۱ خرداد ۱۴۰۲
چنان بلای سر بدهی میارن که راضی میشویم بجای پول :گرد و خاک تحویل بگیریم.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۱۱ ۳۱ خرداد ۱۴۰۲
قبلش میگفتن که دارن میدین،بزودی بدهی عراق واریز میشه،الساعه بدهی واریز شد ولی خبری نشده فکر میکنم اینقدر طولش بدن آمریکا دوباره تحریم بزاره رو اینا، بابا با جدیت یکی را مامور کنید بره بگیره شوخی هم نداریم .اینا از خداشون که سرکار ما را بزارن تا پول را دیر واریز کنن.جریان هشت میلیارد کره نشه که اینقدر پول این محمولات را نگرفتن تا کره به اسم تخریم ظبطش کرد
Iran (Islamic Republic of)
ایرانیومU-238.03
۱۷:۳۱ ۳۱ خرداد ۱۴۰۲
عراق کشور امام حسین(ع) است. به عراق رحم کنید. مسلمان است. همسایه است. الجار ثم الدار. حقمان را بگیریم ولی نه جوری که جگرشان خون شود. خودشان حنون و دانا هستند. ارحم ترحم. دنیا به ما می نگرد. مردم عراق الآن دست کمی از بدبختی های ما ندارند. بگرید ولی نسوزانید. خدا را در نظر داشته باشیم. آنها پول را میدهند بالاخره.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناسی
۰۵:۳۲ ۰۱ تير ۱۴۰۲
عراق کشوری متحاوز است.باید غرامت جنگی بدهد.ملتی بی فرهنگ و کثیف هستند و بس.در ضمن امام حسین فقط اونجا خاک شده و اصلیتش عربستانی بوده است.
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۳:۱۹ ۳۱ خرداد ۱۴۰۲
به عمل کار بر آید به سخندانی نیست
دو صد گفته چون نیم کردار نیست
نقود وفلوس رکن معامله هستند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۵ ۳۱ خرداد ۱۴۰۲
غرامت جنگی را از عراق طلب کنید. حق مسلم ایرانیان هست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناسی
۰۵:۳۴ ۰۱ تير ۱۴۰۲
عراق کشوری بی فرهنگ و متجاوز است.باید غرامت جنگی بدهد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۴۴ ۳۱ خرداد ۱۴۰۲
پولمون رو بدید وگرنه گاز و برق رو باید قطع کنن مسئولین
آخرین اخبار