معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان جنوبی گفت: می‌توان با برگزاری برنامه‌هایی مانند جمعه‌های توسعه، به تصمیم گیری در خصوص مسائل شهرستان‌ها پرداخت.

اشرفی معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان جنوبی در جلسه شورای اسلامی استان گفت: برای توسعه شهرستان‌ها لازم است کارگروهی با حضور فرمانداران شهرستان‌ها تشکیل شود تا سندی عملیاتی برای توسعه اقتصادی شهرستان‌ها تدوین و بر مبنای همان سند عملکرد، رویکرد و مطالبه‌گری شکل بگیرد.

او با بیان اینکه باید با نقش آفرینی در تصمیم سازی‌ها فعال باشیم افزود: این کار می‌تواند با شکل گیری جمعه‌های توسعه در شهرستان‌ها فعال شود.

اشرفی تصریح کرد: می توانیم با برگزاری جمعه‌های دلی که فارغ از رسمیت جلسات اداری است، با دور هم جمع کردن سرمایه گذاران و مسئولان مسائل مختلف هر شهرستان را احصا و برای آن راهکار ارائه دهیم.

استفاده مناسب از اعتبارات پژوهشی دستگاه‌های اجرایی، جذب سرمایه از بانک‌های کشور، گرانی و عدم تثبیت قیمت‌ها، افزایش بیمه کارگران ساختمانی و به تبع آن افزایش قیمت صدور پروانه ساختمانی، خام فروشی منابع معدنی استان، افزایش بی اندازه اجاره بها، نظارت بیشتر بر جایگاه‌های سوخت برای جلوگیری از قاچاق سوخت و عدم پرداخت عواید حاصل از فروش فرآورده‌های نفتی به مرزنشینان از جمله مواردی بود که از طرف اعضای شورا مطرح شد و اشرفی به آن‌ها پاسخ داد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.