رئیس پلیس فتا سیستان و بلوچستان از شناسایی و دستگیری فردی که با گرفتن فیلم و عکس خصوصی از دختر جوان، اقدام به سوءاستفاده و اخاذی می‌نمود، خبر داد.

سرهنگ حسن کیخا رئیس پلیس فتا سیستان و بلوچستان  گفت: در پی شکایت خانم جوانی به این پلیس و ارائه شکایت مبنی بر تهیه و تهدید به انتشار فیلم‌های خصوصی با انگیزه اخاذی و سوءاستفاده توسط فردی با هویت نامعلوم، بلافاصله موضوع در دستور کار کارشناسان این پلیس قرار گرفت.

این مقام انتظامی افزود: طی بررسی‌های اولیه صورت گرفته توسط کارشناسان پلیس فتا، مشخص گردید فردی در شبکه پیام رسان اینستاگرام با برنامه ریزی دقیق درخواست دوستی و آشنایی با هدف ازدواج به شاکیه داده و سپس با قرار دادن تصاویر غیرواقعی از خود، وی را ترغیب به ملاقات نموده و بدین صورت قرار ملاقات اولیه را شکل می‌دهد. 

وی ادامه داد: در اظهارات شاکیه طی صحبت‌های صورت گرفته توسط متهم و نیز پیاده سازی مهندسی اجتماعی، متهم قصد پیاده سازی افکار شوم خود را داشته که شاکیه اجباراً به برخی از خواسته‌های متهم تن داده است.

سرهنگ کیخا در ادامه بیان داشت: در همین راستا و با انجام اقدامات علمی و پلیسی متهم شناسایی و با هماهنگی مقام قضایی دستگیر شد و در تحقیقات اولیه متهم اظهار بی اطلاعی کامل از موضوع نموده که پس از مواجهه با ادله و مستندات پلیس به ناچار لب به اعتراف گشوده و اظهار ندامت نمود.

این مقام مسئول در پایان خاطر نشان کرد: عموم مردم در صورت بروز هرگونه مشکل و مواجهه با جرائم رایانه‌ای می‌توانند با مراجعه حضوری به پلیس فتا از راهنمایی مستقیم کارشناسان استفاده کنند و یا با مراجعه به سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir و ثبت درخواست در قسمت درخواست‌های مردمی و یا با شماره‌گیری ۰۹۶۳۸۰ مرکز فوریت‌های سایبـری به جهت استفاده از مشاوره‌ها و راهنمایی‌های کارشناسان این پلیس در جهت رفع مشکلات احتمالی خود اقدام نمایند.

برچسب ها: دستگیری ، پلیس فتا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار