آنتونی بلینکن و دیمیترو کولبا درباره نتایج نشست عربستان و تحولات عملیات ضدحمله اوکراین گفتگو کردند.

آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا امروز دوشنبه با دیمیترو کولبا، همتای اوکراینی خود درباره تحولات مربوط به ضدحمله کی یف و نتایج نشست عربستان درباره بحران اوکراین گفتگو کرد.

به گزارش خبرگزاری نووستی، وزارت امور خارجه آمریکا در بیانیه‌ای اعلام کرد که آنتونی بلینکن امروز طی یک تماس تلفنی با همتای اوکراینی خود، آخرین تحولات مربوط به ضدحمله، نتایج نشست جده برای برقراری صلح پایدار در اوکراین و همچنین تضمین‌های امنیتی بلندمدت بین این کشور و روسیه را بررسی کردند.

طی روز‌های ۱۳ و ۱۴ مرداد، شهر جده میزبان رایزنی‌ها در خصوص حل و فصل بحران اوکراین در غیاب طرف روسی بود. این نشست با حضور نمایندگان حدود ۴۰ کشور و سازمان از جمله کشورهای برزیل، انگلیس، هند، چین و آمریکا، ترکیه، آفریقای جنوبی و اتحادیه اروپا برگزار شد.

ضد حمله اوکراین در چهارم ژوئن گذشته در چندین محور در جنوب دونتسک، زاپروژیا و آرتیوموفسک آغاز شد که بیشترین تمرکز حمله در محور زاپروژیا بود.

ولادیمیر پوتین، رئیس‌ جمهور روسیه چندی پیش در دیدار با خبرنگاران گفته بود که نیرو‌های اوکراینی در جریان ضدحمله متحمل خسارات سنگینی شدند و در هیچ محوری موفق نبوده اند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار