خبری خوب برای مشمولان طرح جوانی جمعیت در یزد

استاندار یزد از واگذاری ۲ هزار قطعه زمین به مشمولان طرح جوانی جمعیت همزمان با هفته دولت در استان خبر داد.

مهران فاطمی استاندار یزد در نشست قرارگاه حمایت از خانواده و جوانی جمعیت، پیگیری و اجرای بند‌های قانون جوانی جمعیت را الزامی دانست و گفت: در راستای اجرای این قانون برای خانواده‌های سه فرزندی و چهار فرزندی زیر ۲۰ سال، تاکنون قرارداد‌های واگذاری ۳ هزار قطعه زمین منعقد شده است. 

او با اشاره به برنامه ریزی برای واگذاری ۲ هزار قطعه زمین به مشمولان این طرح به مناسبت هفته دولت و ولادت حضرت محمد (ص) گفت: بر این اساس به هر تعداد از شهروندان که مشمول قانون جوانی جمعیت شوند، زمین واگذار خواهد شد.

استاندار با بیان اینکه بانوان کارمند در استان باید مشمول قانون دورکاری چهار ماه از دوران بارداری خود شوند، تصریح کرد: دستور‌های لازم برای تحقق این بند از قانون جوانی جمعیت به دستگاه‌های دولتی استان صادر شده است.

او ادامه داد: با توجه به اشتغال حدود ۲۰۰ تا ۳۰۰ هزار کارگر در استان باید با نگاهی جامع به این قشر، بند‌های قانون جوانی جمعیت در حوزه کارگران نیز به جد پیگیری شود.

فاطمی با ابراز تاسف از پیر شدن جمعیت کشور اظهار داشت: منابع انسانی به عنوان بزرگترین مولفه ارزش آفرین و ثروت آفرین برای کشور است و تمامی کشور‌ها برای این مسئله به طور خاص برنامه ریزی می‌کنند، بنابراین محور فعالیت‌های استان قانون جوانی جمعیت خواهد بود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.